در گفت‌وگو با پانا:

مرکز هنرهای نمایشی نگاه جدی نسبت به سالن‌های خصوصی داشته باشد

تهران (پانا) - بازیگر نمایش چای تلخ می‌گوید چای تلخ با آغار کمدی و طنازی بازیگران آغاز می‌شود و در نهایت به تراژدی داستان خود ختم می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۱۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مرکز هنرهای نمایشی نگاه جدی نسبت به سالن‌های خصوصی داشته باشد

رضا حسین نژاد، بازیگر نمایش «چای تلخ» در گفت‌وگو با پانا در رابطه با فضای این نمایش گفت: «نمایشنامه چای تلخ به دلیل آنکه رئالیستی است، مورد علاقه من بوده و شرایط فراهم آمده از سوی کارگردان از جمله نگارش نمایشنامه به سبک شخصیت‌ها برایم بسیار جذاب بود. براین باورم در ایده پردازی بازیگری و در دوران فعالیت‌ام، این نقش برایم بسیار دلنشین است و موجب خواهد شد تا حرفی برای گفتن داشته باشم.

وی افزود: «به طور شخصی کار با آقای تکاور برایم جذاب بود؛ شخصیتی بسیار مردمی که نسبت به جایگاه خود در عرصه هنر بسیار صادقانه و فروتنانه در عرصه تئاتر فعالیت می‌نمایند. خوشحالم از اینکه به عنوان مدیر تولید و همچنین بازیگر اثر در کنار ایشان می‌توانم درس بیاموزم.

این هنرمند سینما و تئاتر عنوان کرد: «آثار کمدی که می‌تواند جامعه ما شکل بگیرد و تماشاگر را به مخاطب تئاتر نزدیک کند نهایتا همین اندازه است؛ فیلم سینمایی فسیل، فیلم سینمایی هتل و... فروش بالایی دارند که چراکه می‌خواهد از دغدغه و افکار سیاسی و اقتصادی خود چند ساعتی دور باشد.

وی ادامه داد: «چای تلخ با آغار کمدی و طنازی بازیگران آغاز می‌شود و در نهایت به تراژدی داستان خود ختم می‌شود تا به امروز خداراشکر تماشاگر با لبخند و رضایت سالن را ترک کرده و این امر قطعا برای ما بسیار حائز اهمیت است.

بازیگر نمایش کاتلین با اشاره بر فضای فعلی تئاتر بیان کرد: «براین باورم که نیاز است تا مرکز هنرهای نمایشی نگاه جدی تری نسبت به سالن‌های خصوصی داشته باشد، متاسفانه امروزه شاهد هستیم که بسیاری از سالن‌ها پول را به جای هنر در اولویت قرار داده‌اند.»

وی افرود: «به عنوان یک تولید کننده از نزدیک این موضوع را لمس کردم که شرایط و مقررات سختی در برخی از سالن‌ها حاکم است و نیاز است تا برای کوچکترین اتفاقی هزینه پرداخت شود. فکر می‌کنم کوچکترین انتظار می‌تواند ایجاد قوانینی از جمله سقف مبلغ قرارداد برای سالن‌های خصوصی باشد. هنرمند در درجه اول باید مخاطب و درآمد داشته باشد و اگر این اتفاق رخ ندهد قطعا از هنر دور خواهد شد و جرأتی برای ساخت دوباره اثر تئاتری ندارد.»

رضا حسین نژاد در پایان تاکید کرد: «ما نیز از دل همین مردم هستیم و بسیار تمایل داریم تماشاگر را بخندانیم اما به شرط آنکه در درجه اول حال خودمان خوب باشد و دغدغه نداشته باشیم. به عنوان مدیر تولید این اثر این امکان را ندارم تا با هنرمندان این گروه قرارداد ببندم چراکه مبلغ پرداختی در حد و اندازه نام آنها، سختی‌هایی که تحمل می‌کنند و حتی هزینه‌هایشان نیست اما چاره‌ای وجود ندارد و امیدوارم مسئولین صدای مارا بشنوند و مارا یاری نمایند.»

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار