در گفت‌وگو با پانا

سینما می‌تواند به درک بهتر از طبقات اجتماعی مختلف کمک کند

تهران (پانا) - کارگردان فیلم نیمه بلند «قانون» گفت سینما به عنوان یک هنر و رسانه جهانی، می‌تواند به تبادل فرهنگی و درک بهتر از طبقات اجتماعی مختلف کمک کند و نمایش مسائل اجتماعی در فیلم‌ها می‌تواند به فرهنگ‌ها و ارزش‌های مختلف جامعه‌ها نزدیکتر شود و درک و همدلی بیشتری بین افراد ایجاد کند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
سینما می‌تواند به درک بهتر از طبقات اجتماعی مختلف کمک کند

کوروش بهادری، کارگردان فیلم نیمه بلند «قانون» در گفت‌و گو با پانا درباره علت انتخاب متون اجتماعی در دنیای سینمای امروز، گفت: «یکی از دلایلی که موضوع مسائل اجتماعی در سینما در دهه‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، نیاز جامعه به تجربه و تمایل به بحث و گفتگو در مورد موضوعات مهم اجتماعی است. سینما به عنوان یک رسانه قدرتمند، قادر است تا ایده‌ها و مسائل اجتماعی را به صورت تصویری و در قالب داستان‌های شگفت‌انگیز و قابل همدلی به مخاطبان منتقل کند.»

وی افزود:«علاوه بر این، می‌توان به تغییرات اجتماعی و فرهنگی مختلف نیز اشاره کرد. جوانان و جمعیت عمومی بیشتری به مسائل اجتماعی حساس هستند و تمایل دارند تا درباره آنها بحث و گفتگو کنند. سینما به عنوان یک وسیله ارتباطی و نمایشی، توانایی دارد تا این نیاز را برآورده کرده و از طریق داستان‌های خود، مخاطبان را به تفکر و اندیشه در رابطه با مسائل مختلف اجتماعی ترغیب کند.»

کارگردان فیلم کوتاه «فروش» با تاکید براینکه توجه رسانه‌ها و جوایز جشنواره‌ به آثاری با مسائل اجتماعی است؛ بیان کرد: «آثاری که به موضوعات اجتماعی پرداخته و مسائل مهم را مطرح می‌کنند، معمولاً توجه بیشتری از سوی رسانه‌ها و جشنواره‌ها دریافت می‌کنند. این امر می‌تواند تولید بیشتری در حوزه فیلم‌سازی مسائل اجتماعی را تشویق کند.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «سینما به عنوان یک هنر و رسانه جهانی، می‌تواند به تبادل فرهنگی و درک بهتر از طبقات اجتماعی مختلف کمک کند. نمایش مسائل اجتماعی در فیلم‌ها می‌تواند به فرهنگ‌ها و ارزش‌های مختلف جامعه‌ها نزدیکتر شود و درک و همدلی بیشتری بین افراد ایجاد کند.»

کوروش بهادری در پایان تاکید کرد: «به طور کلی، اهمیت مسائل اجتماعی در سینما به دلایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متعددی برمی‌گردد و تمایل جامعه به بحث و گفتگو درباره این موضوعات باعث شده است که سینما نیز به طور فعال به این مسائل پرداخته و آنها رابه تصویر کشیده است.»

یادآور می‌شود، فیلم نیمه بلند «قانون» اثر کوروش بهادری و تهیه کنندگی شهرزاد کیانی در ژانر اجتماعی تولید شده و هنرمندانی چون شکیب شجره، شهرزاد کیانی، فرشاد نجفی، سحر آقاسی ،بهنام ربانی، نازنین میهن ، فهیمه معین ، مجتبی ترکمان و... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار