در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

بازی‌های ضد بازی روایت یک تئاتر شد

اشطباهی که هیچ چیزش اشتباه نیست / مخاطبان سرمایه‌های یک تئاتر هستند

تهران (پانا) - بازیگر نمایش «اشطباهی»می‌گوید «اشطباهی» که هیچ چیزش اشتباه نیست، جزو آثار بسیار سختی بود که تا به امروز انجام داده‌ است و فکر نمی‌کرد نشان دادن یک‌کار بی نظم تا این اندازه سخت باشد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بازی‌های ضد بازی روایت یک تئاتر شد

گروه نمایش جوانی امشب اولین اجرای حرفه ای و اولین تجربه بزرگ نمایشی گروهشان را تجربه خواهند کرد، آنها نمایش فاخر، پلیسی و مرموز (چه کسی چارلی را درست در شب نامزدی اش به قتل رسوند) را شروع می‌کنند، به امید اجراهایی موفق و بدون نقص، این سطری است که در خلاصه داستان نمایش «اشطباهی» که هرشب در ساعت 21 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود، آمده است.

چالش برای بازیگر از هر دستمزد چربی ارزشمند‌تر است

کسری هدایت نیا، بازیگر این نمایش در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر اینکه «اشطباهی» آلبومی از اشتباهات است؛ گفت: «ما حق هیچ اشتباهی را نداریم؛ اشتباهی بودن سخت بوده و سخت است زیرا پر از ریتم‌های ضد ریتم و بازی‌های ضدبازی است. تئاتر جدی است، بسیار جدی؛ چه به عنوان مصرف کننده، چه به عنوان تیم تولید. تئاتر یک ضرورت و چیزی شبیه به نان است.»

وی افزود: «چالش برای بازیگر از هر دستمزد چربی ارزشمند‌تر است؛ «اشطباهی» برای تقویم کارنامه‌ام یک اتفاق بکر بود. دلیل بازی در این نمایش، در این برهه زمانی نیز می‌تواند یک جمله باشد آنکه سیاهه ما پر از اشتباه است، باشد که تکرارشان نکنیم.»

«اشطباهی» طعنه‌ای به این دست از دوستان خواهد زد که بدون هیچگونه سوادی فعالیت می‌کنند

مینو منوچهری نیا، دیگر بازیگر نمایش «اشطباهی» نیز با تاکید براینکه این نمایش با اشاره براینکه ما درحال زندگی کردن منتیدا هستیم؛ بیان کرد: «اشطباهی» که هیچ چیزش اشتباه نیست، جزو آثار بسیار سختی بود که تا به امروز انجام داده‌ام، فکر نمی‌کردم نشان دادن یک‌کار بی‌نظم تا این اندازه سخت باشد. ما بخصوص در این سال‌های اخیر شاهد به صحنه بردن اجراهایی هستیم که هیچ یک از فاکتورهای لازم یک نمایش را ندارند و تنها به دلیل وجود یک علاقه شخصی و بدون هیچگونه سوادی تنها تمایل به روی صحنه بردن کار دارند؛ براین باورم که «اشطباهی» طعنه‌ای به این دست از دوستان خواهد زد که بدون هیچگونه سوادی فعالیت می‌کنند.»

وی افزود: «همواره سعی خواهم کرد در آثاری ایفای نقش کنم از نظر فکری به نویسنده و کارگردان نزدیک باشم و دغدغه‌های مشابه داشته باشیم؛ خداراشکر در این کار این اتفاق رخ داد و به‌ نظرم حتی من نیز نیاز داشتم تا این روزها ساعتی را به دور از شلوغی‌‌های بیرون و بدون آنکه به آنها فکر کنم کنار همکارانم و کسایی که ما را برای تماشا انتخاب کرده‌اند، بخندم و شاد باشم؛ در نهایت می‌توان گفت «اشطباهی» مسیر جدیدی را در زندگی من باز کرد.»

پنج ماه تمرین کردیم که درست اشتباه کنیم

امید آزادخانی، دیگر بازیگر این نمایش نیز با اشاره به حضورش در این نمایش گفت: «مخاطب سرمایه‌های تئاتر هستند، این افراد اگر نباشند ما وجود نخواهیم داشت و بدون شک زمانی که نه مخاطب وجود داشته باشد و نه ما تئاتری وجود نخواهد داشت. قطعا ما ‌قدر مخاطب و وقت مخاطب را میدانیم و برای آنها بی اندازه ارزش قائل هستیم.»

وی افزود: « این اثر حاصل تمرین پنج ماهه یک گروه است؛ ما پنج ماه تمرین کرده‌ایم تا مخاطب را درست بخندانیم؛ ما پنج ماه تمرین کرده‌ایم که درست اشتباه کنیم! ما پنج ماه تمرین کرده‌ایم که با فکر ما مخاطب بخندد در نهایت تلاش ما براین بوده است تا با مغزهای مان مخاطب را بخندانیم نه با جسم. این اتفاق با شوخی‌های سخیف و جنسی رخ نخواهد داد، بلکه با موقعیت‌ها و در عین حال رعایت تمام اصول اخلاقی مخاطب را می‌‌خنداند.»

این هنرمند تئاتر و سینما عنوان کرد: «ما پنج ماه تمرین کرده‌ایم زیرا تمام مخاطبان خود را دوست داریم؛ این گروه تمایل ندارد تا مخاطبی بدون رضایت از وقت و هزینه‌ای که برای ما گذاشته است از سالن خارج شود؛ خدارا شاکریم که تا به امروز حداکثر مخاطبان ما از اجرا رضایت کافی را داشته‌اند و گروه در مقابل مخاطبین شرمنده نشده است.»

وی تاکید کرد: «از تمامی مخاطبین تئاتر خواهش می‌کنم تا چراغ تئاتر را روشن نگه دارند چراکه تئاتر در هر ژانر و هر سبکی فرهنگ غنی یک کشور را خواهد ساخت و بقای فرهنگ، به بقای تئاتر بستگی دارد. »

یادآور می‌شود، «اشطباهی» تا 24 آذرماه به نویسندگی هنری لوییس و کارگردانی سعید تقوایی هرشب ساعت 21 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار