در گفت‌وگو با پانا؛

اشکان پیر دل‌زنده: نمایش «چخفته» یک دقیقه آخر زندگی را به نمایش می‌گذارد

تهران (پانا) - کارگردان نمایش «چخفته» می‌گوید موضوع اصلی این تئاتر حول محور یک دقیقه آخر زندگی می‌گذرد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اشکان پیر دل‌زنده: نمایش «چخفته» یک دقیقه آخر زندگی را به نمایش می‌گذارد

نمایش «چخفته» به نویسندگی فرزانه محمدحسین، تهیه‌کنندگی رضا ناجی‌پورو هوراسا سهندپور با طراحی و کارگردانی اشکان پیر دل‌زنده، دور دوم اجرای خود را از بیست و سوم تیر‌ آغاز کرده و به آخرین هفته اجرای خود رسیده است.

اشکان پیر دل‌زنده کارگردان نمایش «چخوف» درباره این اجرا گفت: «یک سال و نیم پیش تولید این کار را شروع کردیم و طی این مدت گروه ما تغییرات زیادی داشت که در نهایت به ترکیب فعلی رسیدیم. خوشبختانه مخاطبان نیز کار را دوست داشتند، متاسفانه اجرای دور دوم محدود بود اما از هر دو دور استقبال شد.»

این کارگردان درباره موضوع این نمایش توضیح داد: «نقش اصلی این نمایش شخصی به نام «وانیا» است و موضوع اصلی نمایش حول محور یک دقیقه آخر زندگی او می‌گذرد. شنیده‌ایم که می‌گویند زمان مرگ تمام زندگی از جلوی چشمان‌مان خواهد گذشت، «چخفته» هم به همین موضوع اشاره دارد و یک دقیقه قبل از مرگ وانیا تمام زندگی او پیش چشمانش نمایش داده می‌شود.»

او ادامه داد: «وانیا در گذشته عاشق دختری بوده که او را از دست می‌دهد، علاوه بر این عشق از دست رفته وانیا چیزهای زیادی را در زندگی از دست داده که زمان مرگش به یاد تمام این مسائل می‌افتد و ما تمام آن‌ها را به مخاطبان نشان می‌دهیم.»

کارگردان نمایش «چخوف» خاطر‌نشان کرد: «این نمایش برداشتی آزاد از داستان‎‌‌های کوتاه آنتوان چخوف طنزنویس و نمایشنامه‌نویس معروف روس است. من داستان‌های چخوف را دوست دارم و توانستم با کمک نویسنده این کار خانم فرزانه محمدحسین آن نمایش‌نامه‌ای که دلم می‌خواست کارگردانی کنم را به دست بیاورم.»

او ادامه داد: «سعی کردیم تغییر خاصی در اجرا نداشته باشیم زیرا بازخوردهای خوبی از اجراهای قبلی گرفته بودم، تنها تغییری که رخ داده این است که ریتم کار تندتر شده است.»

رومینا فرمانی، فرزانه محمدحسین، یگانه منصوری، سارا زارعی، امیرحسین فروتن، سارا عزیزی، کیارش زرین، سیاوش کریما، محمدعلی الحمد و محمدعلی براتی بازیگران این نمایش هستند. صبا ندایی نیز آهنگسازی این اثر را به عهده داشته است.

‌«چخفته» تا روز سیزدهم مرداد‌ روی صحنه تالار سایه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار