در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

سلطانیه مرکز کارگاه‌های آموزشی مستند می‌شود؟

‌آموزش در حوزه سینما و مستندسازی حلقه‌ای مفقوده است

تهران (پانا) - مدیر اجرایی رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» از برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های شهر تاریخی سلطانیه برای تبدیل‌شدن به مرکز برگزاری کارگاه‌های آموزشی مستند خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
سلطانیه مرکز کارگاه‌های آموزشی مستند می‌شود؟

ساسان قجر تهیه‌کننده و مستندساز که مدتی پیش دبیری رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» را برعهده داشت، در گفت‌وگو با پانا گفت: «من در مراسم «مهر سینمای ایران» در استان زنجان با آقای محمد حمیدی‌مقدم مدیر‌عامل مرکز گسترش ملاقاتی داشتم و درباره ایده برگزاری رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» صحبت کردم. پس از مذاکره اولیه طرح نوشته و از طریق اداره کل ارشاد زنجان به تهران ارسال شد.»

وی ادامه داد: «از همراهی و حمایت مرکز گسترش تشکر می‌کنم، از نگاه کارشناسانه‌ای که به این طرح داشتند و با اشتیاق، من را در برگزاری این رویداد پشتیبانی کردند. این دوستان پس از مطالعه طرح، به من پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی را دادند. اتفاقی که می‌توانست بُعد علمی این مراسم را افزایش دهد و من از آن استقبال کردم.»

قجر در بخش دیگری از سخنانش گفت: «حضور سیاوش جمالی و لقمان خالدی در کارگاه‌های آموزشی با استقبال هنرجویان و مستندسازان همراه بود. شهر سلطانیه به‌عنوان یکی از شهرهای تاریخی استان زنجان به‌عنوان برگزارکننده کارگاه‌ها انتخاب شد. نمایش آثار مستند که با هماهنگی فیلم‌خانه ملی ایران و خانم لادن طاهری انجام شد، یکی دیگر از بخش‌های جذاب این رویداد بود. «باد صبا»، «خانه خدا»، «برای آزادی» و «اون شب که بارون اومد» در دومین روز از این رویداد روی پرده رفت. 6 مستند از تولیدات مرکز گسترش هم در نخستین روز نمایش داده شد.»

این کارگردان در بخش دیگری از سخنانش گفت: «برگزاری این رویداد بدون همراهی فرماندار سلطانیه، شهردار و شورای شهر امکان نداشت. خوشبختانه این دوستان، متوجه اهمیت سینما و فرهنگ در فضای اجتماعی هستند. امیدواریم این رویداد مستمر باشد و جوانان و علاقه‌مندان سینمای مستند در استان، بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. با توجه به اهمیت شهر تاریخی سلطانیه دوست دارم، این شهر، هر سال میزبان برگزاری کارگاه‌هایی در زمینه آموزش مستندسازی باشد، امیدوارم با حمایت مرکز گسترش، سال آینده دور دوم این رویداد در سلطانیه برگزار شود.»

ساسان قجر ادامه داد: «نگاه کلی ما به این رویداد توجه به بخش آموزشی و علمی است. آموزش به‌ویژه در استان‌ها، در حوزه سینما و مستندسازی حلقه‌ای مفقوده است که باید به آن بها داد.»

ساسان قجر در انتها از محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل، عبدالحسین بدرلو معاون مستند و سیدمجید رحیمی مدیر آموزش مرکز گسترش برای همراهی با این رویداد تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار