مرتضی پورصمدی: مخاطب به قدری در سینمای بدنه غرق شده است که نیاز به تلنگر دارد

در جشنواره فجر شاهد فیلمی سیاه و سفید هستیدکه سه دقیقه رنگی می‌شود/ تصمیمی جسورانه برای فیلمبرداری «۲۸۸۸» گرفتیم

تهران (پانا) - مدیر فیلمبرداری «۲۸۸۸» از فیلمبرداری متفاوت این فیلم سینمایی خبر داد و گفت با هماهنگی گروه کارگردانی تصمیمی جسورانه برای تصویربرداری این فیلم گرفته شده و آن هم فیلمبرداری به صورت سیاه و سفید است که مخاطب را به گذشته دور می‌برد و دوربین بدون ذره‌ای حرکت و مشابه به زاویه دید یک عکاس فضاها را به تصویر می‌کشد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مرتضی پورصمدی: مخاطب به قدری در سینمای بدنه غرق شده است که نیاز به تلنگر دارد

فیلم سینمایی «۲۸۸۸» یکی از فیلم‌های حاضر در چهلمین دوره جشنواره فجر است، مدیریت فیلمبرداری این فیلم بر عهده مرتضی پورصمدی فیلمبردار شناخته شده سینما است. این فیلم که در ژانر جنگ و دفاع مقدس ساخته شده است به ‌صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده است.

مرتضی پورصمدی در گفت‌وگو با پانا ضمن بیان این که شیوه تصویربرداری انتخاب شده فضای جذابی را برای مخاطب از روزهای جنگ تحمیلی ایجاد کرده است، تصریح کرد: «مخاطب ما به قدری در سینمای بدنه غرق شده است که نیاز به تلنگر دارد و با توجه به این که سینمای سیاه و سفید ارزش زیبایی شناسانه خاص خود را دارد فیلم سینمایی «۲۸۸۸» به دور از فضای دیجیتال توجه مخاطب را به ذات هنری اثر جلب می‌کند.»

مدیر فیلمبرداری «۲۸۸۸» با اشاره به مضمون این فیلم که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: «این اثر روی دو مسئله متمرکز است؛ اتاق کنترل عملیات نیروی ارتش و خلبانان. شاید کسانی که از جنگ فاصله دارند درک درستی از این موضوع نداشته باشند اما این فیلم در ستایش قهرمانان گمنامی است که در اتاق‌های عملیات جان خود را به خطر انداختند. پیش از تجهیز نیروهای زمینی این افراد طی همکاری با خلبانان وارد عمل شدند و اگر حضورشان نبود جنگ را باخته بودیم.»

وی در خصوص فیلمبرداری این اثر افزود: «در این فیلم حدود ۳ دقیقه تصویر رنگی داریم که با موبایل فیلمبرداری شده است. همچنین در برخی سکانس ها از دوربین گوپر و روی بدنه هواپیماها استفاده کردیم. در واقع با استفاده از ابزار متنوع به همراه تیمی ۶ نفره از جوانان در گروه فیلمبرداری تصاویری متفاوت در فیلم سینمایی «۲۸۸۸» خلق کردیم و امیدواریم مخاطبان از تماشای آن لذت ببرند.»

فیلم سینمایی «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری روایتی متفاوت از روزهای جنگ تحمیلی و اثری پربازیگر است که در آن حمیدرضا پگاه، شیرین اسماعیلی، مرتضی اسماعیل‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، حامد کمیلی، هادی حجازی‌فر، امین حیایی، کامبیز دیرباز، سام درخشانی، احمد مهرانفر، کوروش تهامی، سعید چنگیزیان، کامران تفتی، رامین ناصرنصیر، میلاد رحیمی، و... ایفای نقش می‌کنند. امید بنکدار فیلمنامه‌نویس، مرتضی‌پور صمدی مدیر فیلمبرداری، کامران سحرخیز و امیر سحرخیز جلوه‌های بصری، پورخلیلی تدوین، منصور شهبازی صدابردار، نعیم مسیحیان صداگذار، آرش آقابیگ جلوه‌های میدانی آن را برعهده دارند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: بیژن افسر کنترل شکاری در اناق تاریک عملیات، در انتظار بازگشت عباس دوران و محمود اسکندری دو خلبان هواپیماهای اف۴ ایت که برای بمباران به بغداد حمله کرده‌اند. برای لو‌نرفتن عملیات بیژن باید سکوت رادیویی را حفظ کند. مدت زیادی از زمان پیش‌بینی شده عملیات گذشته که صدای اسکندری را می‌شنود: بیژن، ما برگشتیم، مدد کن.

بیژن دست می‌گذارد روی گوشی: هر دوتاتون سالمید؟

اسکندری: عباس بعدا برمی‌گرده.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار