تصور بدی که در خصوص اخذ مجوز موسیقی وجود دارد ممیزی است

تهران (پانا) - یک متخصص عرصه موسیقی در برنامه زنده "سلام تهران" اظهار کرد ذائقه افراد برای گرایش به شنیدن به موسیقی از کودکی پس از شکل‌گیری مغز آغاز می‌شود و می توان گفت ایجاد ذائقه در کودکان محصول بسته شنیداری در خانواده است‌.

کد مطلب: ۱۲۱۴۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تصور بدی که در خصوص اخذ مجوز موسیقی وجود دارد ممیزی است

وی در خصوص اینکه آیا موسیقی خوب و بد داریم یا خیر، افزود: از نکته نظر علمی هر موسیقی‌ای که به هویت ملی خود نزدیکتر بوده، دانش و خلاقیت بهتری داشته باشد موسیقی خوبی خواهد بود.

ارجمند خاطرنشان کرد: قرار گرفتن شعر در کنار موسیقی اساسا موسیقی را تغییر می‌دهد، ملودی مبتنی بر یک نگاه فرهنگی خیلی مهم است.

این کارشناس موسیقی با اشاره به بحث محدودیت‌ها در اخذ مجوز حوزه موسیقی ادامه داد: تصور بدی که در خصوص اخذ مجوز موسیقی وجود دارد ممیزی است در وزارت ارشاد آثار ممیزی نمی‌شوند بلکه اساتید تراز اول آثار را درجه‌بندی می‌کنند و شماره ثبت اختصاص می‌دهند، تعیین کیفیت موسیقی برایشان مهم است.

وی اضافه کرد: در دوره قاجار موسیقی کوچه باغی در تهران رایج بوده، از حدود ۷۰ سال پیش موسیقی شهری تهران با عنوان "کارآوا" شکل گرفت، در نیم قرن اخیر چیزی به نام موسیقی تهران نداریم.

ارجمند به عنوان کرد: اگر ما کلام رپ را متناسب با فرهنگ خودمان با توجه به دغدغه‌های جامعه هماهنگ کنیم مشکلی برای دریافت مجوز نخواهیم داشت، شعر و فرد اجراکننده مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار