وظیفه آموزش و پرورش تربیت دانش آموز برای داشتن اخلاق پس از فارغ التحصیلی است

شیراز (پانا) - مدیر اسبق آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز از تحصیل 50 نفر از هر 100 دانش آموز در مدارس غیردولتی و خیر ساز خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۲۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه آموزش و پرورش تربیت دانش آموز برای داشتن اخلاق پس از فارغ التحصیلی است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس در آیین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز، بودجه و اعتبارات را یکی از چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش دانست و گفت: در هر سازمانی متناسب با نیازها، به آنها بودجه تخصیص داده میشود اما تنها 8.8 درصد از اعتبارات دولت به آموزش و پرورش تعلق میگیرد.

غلامعلی حق شناس تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات پیش رو، ساختار آموزش و پرورش است که برای تغییر آن به دلیل دخیل بودن ادارات مختلف، کاری دشوار است.

وی هدف گذاری آموزش و پرورش را امری مهم دانست و گفت: وظیفه این نهاد تربیت پزشک و مهندس نیست و این بر عهده مراکز آموزش عالی است و تنها آموزش و پرورش متولی تربیت دانش آموزان است به طوری که پس از فارغ التحصیلی دارای اخلاق پسندیده باشند.

مدیر سابق آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز با بیان این که 52 درصد دانش آموزان این ناحیه را مقطع ابتدایی تشکیل می دهد، اظهار داشت: در این راستا این مقطع مورد توجه بیشتری قرار گرفت در حالی که به مقاطع دیگر هم توجه شد.

در ادامه نصرالله کیانی ادامه داد: با توجه به این که در هرسال تحصیلی از تعداد دانش آموزان کاسته میشود، این اداره از سال 92 تا کنون رشد 13 درصدی دانش آموز را داشته است.

وی افزود: آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز با درآمدهای اختصاصی خود توانست در کنار ادارات دیگر استان به حیات خود ادامه دهد در حالی که تا کنون 7 سال است هیچ سرانه دولتی به مدارس تخصیص داده نشده است.

مدیر اسبق آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز با بیان این که از هر 100 دانش آموز، 50 نفر در مدارس غیردولتی و خیرساز تحصیل می کنند، عنوان کرد: در زمانی که دولت در تنگنا قرار دارد این یک حرکت قابل توجه است.

کیانی اضافه کرد: در زمان تشکیل مدارس غیر دولتی، با توجه به این که یک ضرورت بود، اما انتخاب خوبی نبود، چرا که در قانون اساسی آمده است تحصیل باید برای همه رایگان و عادلانه باشد.

وی با بیان اینکه اعتماد می تواند زمینه ساز رفع برخی مشکلات باشد، خاطر نشان کرد: اگر این اعتماد خدشه دار شود، بدنه آموزش و پرورش آسیب می بیند.

در ادامه مدیر جدید آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز با بیان این که منابع محدود و نیاز ها نا محدود است، اذعان داشت: برای رسیدن به وضع مطلوب باید تلاش کنیم به طوری که بدانیم کیفیت خط پایان ندارد.

شهباز گودرزی ادامه داد: همچنین برای فرار از روزمرگی تنها راهی که پیش رو داریم برنامه ریزی درست و مناسب است.

در این مراسم مدیر جدید آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز معارفه و از تلاش‌های سرپرست سابق و مدیر اسبق این اداره تقدیر شد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار