بهره برداری از 374 میلیارد ریال طرح راه و شهرسازی فارس در هفته دولت

شیراز (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی فارس از به بهره برداری رسیدن طرح های تکمیلی همزمان با هفته دولت در حوزه بزرگراه، راه روستایی و مسکن مهر به ارزش 374 میلیارد ریال خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۳۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از 374 میلیارد ریال طرح راه و شهرسازی فارس در هفته دولت


فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس، افزود: این پروژه ها شامل 3 کیلومتر بزرگراه به ارزش 50 میلیارد ریال و 40 کیلومتر روکش آسفالت و احداث راه روستایی به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال و تعداد 898 واحد مسکن مهر است.
وی با اشاره به اینکه بزرگراه مرودشت - درودزن بدلیل حجم بالای ترافیک عبوری در منطقه یکی از مهمترین بزرگراههای در دست احداث این اداره کل است افزود: با توجه به اینکه مرودشت یکی از مهمترین قطبهای کشاورزی در کشور و استان است، حجم بالای تردد وسایط نقلیه سنگین برای جابجا کردن محصولات کشاورزی در این محور وجود دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: طول محور مرودشت - درودزن 45 کیلومتر است که 22 کیلومتر آن قبلا به صورت بزرگراه به بهره برداری رسیده و عبور روی آن برقرار است و 3 کیلومتر آن هم اکنون آماده بهره برداری است و 20 کیلومتر باقیمانده نیز در دست عملیات اجرایی است.
تکاور، با اشاره به تاثیر ایجاد و تکمیل شبکه بزرگراه، راههای اصلی و فرعی و راه روستایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و استان فارس، بیان داشت: هر کجا که این زیرساخت ها ایجاد و تکمیل شده و در کنار آن حوزه حمل و نقل نیز تقویت شده است، شاهد رشد و توسعه بیشتری بوده ایم.
او گفت: امیدواریم با بهره برداری از این راهها شاهد کاهش تصادف های رانندگی و روان شدن ترافیک در محورهای استان فارس باشیم.
تکاور در خصوص پروژه های راه روستایی قابل افتتاح اذعان داشت: پروژه های راه روستایی در شهرستانهای مرودشت- فسا-خرامه-رستم و ممسنی می باشند که در این هفته افتتاح می شوند.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس در پایان در خصوص مسکن مهر گفت: 898 واحد مسکن مهر نیز آماده افتتاح است که در قالب تعاونی - تفاهم نامه سه جانبه و خود مالک می باشند و در شهرهای مختلف استان فارس است و تسهیلات دولتی تعلق گرفته 898 واحد 224 میلیارد ریال می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار