استاندار فارس: نقش و جایگاه برجسته نماینده ولی فقیه و امام جمعه در ایجاد وحدت، انسجام و هم افزایی جامعه انکار ناپذیر است

شیراز (پانا) - استاندار فارس بر نقش و جایگاه برجسته نماینده ولی فقیه و ائمه محترم جمعه در تنویر افکار عمومی و زمینه سازی برای ایجاد انسجام و وحدت در جامعه تاکید کرد و گفت:این همبستگی و همدلی زمینه های لازم برای فعالیت بیشتر مسئولان در راستای پاسخگویی به نیازها و خواسته‌های مردم را فراهم نموده و استان را در مسیر توسعه قرار خواهد داد.

کد مطلب: ۸۲۲۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: نقش و جایگاه برجسته نماینده ولی فقیه و امام جمعه در ایجاد وحدت، انسجام و هم افزایی جامعه انکار ناپذیر است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در جلسه شورای اداری استان که به منظور معرفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به تقید مردم استان فارس به نماز جمعه، از برگزاری این نماز وحدت آفرین در ۷۶ شهر شیعه نشین و ۴۲ شهر اهل تسنن در سطح استان خبر داد و خاطر نشان کرد: دولت همه امکانات و زمینه های لازم را برای قوت بخشیدن به برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور و در استان فارس فراهم کرده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه پذیرای نقطه نظرات و تذکرهای امام جمعه محترم در راستای گسترش هماهنگی و وحدت خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: آنچه از تریبون نماز جمعه بیان می‌شود همسو با ترویج امیدواری و در راستای هم افزایی برای استحکام بیش از پیش نظام باشد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه امام جمعه پدر روحانی و معنوی استان است، افزود: انتظار می‌رود امام جمعه محترم با نگاهی عالمانه و ژرف همه سلایق و گروه هایی که دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند را مورد توجه قرار دهد.

وی استان فارس را مهد فرهنگ و تمدن غنی اسلامی ایرانی و زادگاه و پرورشگاه عالمان و بزرگان و ادبا دانست و با اشاره به اینکه فارس خواستگاه تمدن ایرانی و دارای شهرتی جهانی است، خاطر نشان کرد: جایگاه ویژه علمی استان فارس از گذشته تا کنون جایگاهی ویژه و نقش آفرین داشته و وجود مراکز علمی معتبر در این استان زمینه رشد و پرورش بزرگان و اندیشمندان را فراهم کرده است.

تبادار با تاکید بر اینکه وحدت، همدلی، هماهنگی و هم افزایی مردم و مسئولین زمینه به فعلیت در آمدن این توانمندی ها و ظرفیت ها را فراهم خواهد کرد، افزود : امروز نیز در پناه آرامشی که مدیون تلاش های دستگاه های قضایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و اجرایی است، اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه استان در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار فارس همچنین ابراز امیدواری کرد با حضور حجت الاسلام والمسلمین دژکام زمینه های تقویت بیش از پیش شورای فرهنگ عمومی استان نیز مهیا شود.

‌نماینده عالی دولت در استان فارس، در بخش دیگری از سخنان خود به آنچه در روزهای گذشته در شهرستان کازرون رخ داد اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اساس نظام اسلامی ایران و مشروعیت آن پس ازعنایات خداوند ورهبری های امام خمینی و در ادامه رهبر معظم انقلاب بر مردم استوار است، افزود: از مردم کازرون تشکر می کنم که در جریان تجمع های اخیر کوشیدند مشکلی برای منطقه و استان ایجاد نشود و افرادی که هنجار شکنی می کنند از مردم کاملا جدا هستند.

تبادار گفت: اجازه نمی دهیم امنیت مردم توسط افرادی که هیچ اهمیتی برای مردم و امنیت جامعه قائل نیستند به مخاطره بیفتد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود سابقه بررسی طرح تقسیمات شهرستان کازرون در مجاری قانونی وزارت کشور را مربوط به 2 سال قبل عنوان کرد و گفت: هنگامی که مردم کازرون تجمعی برپا کردند، در اولین فرصت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس راهی منطقه شد تا خواسته های مردم را از نزدیک بشنود.

وی با اشاره به گفت و گوی خود با امام جمعه کازرون در زمان برپایی اولین تجمع های اعتراضی به طرح تقسیمات این شهرستان گفت: مطالبه مردم کازرون را از زبان امام جمعه نیز شنیدیم و زمینه و شرایط مورد نیاز برای پاسخگویی به خواسته مردم را فراهم کردیم.

وی ادامه داد: با این وجود، این تجمع ها باز هم ادامه یافت و تلاش شورای تامین استان روی این موضوع متمرکز بوده است که در جریان این تجمع ها، کمترین خسارت و آسیب وارد شود.

استاندار فارس با اشاره به سفر 13 اردیبهشت ماه جاری خود به کازرون نیز گفت: در قالب سفر شهرستانی خدمت مردم کازرون رسیدم و در جمع مردم مطالب مورد نظر آنها را از زبان امام جمعه و فرماندار شنیدیم و خواسته های مردم را که بر روی پلاکاردها نوشته شده بود را هم دیدیم.

وی اظهار کرد: در این سفر، تاکید شد تا زمانی که طرح تقسیمات شهرستان کازرون اصلاح نشود و خواسته مردم این شهر در آن لحاظ نگردد، طرح جهت بررسی وانجام کارشناسی دقیق متوقف تا اصلاحات مورد نظر مردم بر روی آن صورت گیرد.

مهندس تبادار در ادامه تجمع های روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (26 و 27 اردیبهشت ماه جاری) را غیرقانونی خواند و گفت: از امام جمعه و نخبگان کازرون معنای این تجمع را پرسیدم و همه گفتند که این تجمع بر پایه آنچه در فضای مجازی شایع کردند معنایی ندارد.

استاندار فارس گفت: اگر بناست تغییری در تقسیمات کشوری اتفاق بیفتد، باید مراحل مختلف اصلاح طرح را طی نماید و طرح متوقف شده تا اصلاحات صورت پذیرد.

استاندار فارس در ادامه با تاکید بر اهتمام دولت برای توسعه شهرستان کازرون گفت: در سفر اخیر در زمینه امور عمرانی و زیر ساختها کارگروههایی با هدف شتاب بخشی به توسعه کازرون ایجاد شده و مباحث با جدیت در این کارگروهها در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: می کوشیم که زمینه و بستر لازم برای عمران و آبادانی کازرون در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار