معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز مطرح کرد:
تسریع قابل توجه اتمام پروژه زیرگذر گویم با راهاندازی شیفت شب
شمارش معکوس برای افتتاح زیرگذر نیمهمسقف گویم
شیراز (پانا) - معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: با تسریع قابل توجه اتمام پروژه زیرگذر گویم با راهاندازی شیفت شب ۲۶ درصد عقبماندگی در پروژه جبران شد و باعث شد پروژه، زودتر از موعد به بهرهبرداری برسد.

محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سال ۱۴۰۳ پروژههای زیرساختی شهر شیراز به سرانجام رسید. بزرگراه استوار و شهید رئیسی طی یک سال پیش تاکنون به بهرهبرداری رسید و بزرگراه آیتالله حائری شیرازی هم در این مدت به بهرهبرداری رسید.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با تصریح بر اینکه طی یک سال گذشته ۱۷ کیلومتر بزرگراهسازی و ۱۰ تقاطع شکل گرفت، گفت: این اتفاقات جز با همراهی و همدلی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز انجامشدنی نبود.
وی افزود: قرارداد پروژه زیرگذر گویم در بهمن ۱۴۰۱ قرارداد به امضا رسید و طی ۲۶ ماه، تمامی فعالیتها شامل از تجهیز کارگاه و رفع معارض تا تجمیع کارگاه انجام شد و ارزش این پروژه به قیمت روز، سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و کار توسط بازآفرینی شهرداری شیراز در حال انجام است.
امین یادآورشد: این زیرگذر، راه اتصالی به استانهای کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و با ایجاد بزرگاه استانهای اصفهان و تهران خواهد بود و این گلوگاه نشان میدهد حتی از قبل از راهاندازی آزادراه، کیلومترها ترافیک وجود داشته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: نسبت به تمامی زیرگذرها در حوزه مختلف نورپردازی و غیره متفاوت است و یک ورودی آبرومندی برای شهر شیراز محسوب میشود و ۲ هزار و ۱۵۰ متر طول زیرگذر نیمه مسقف بتنی با طول دیوار ۲ هزار و ۲۶۰ متر است.
امین گفت: گلوگاه گویم تنها ۶ باند داشته است که بعد از این پروژه به ۱۲ باند رفت و برگشتی محسوب میشود که مسیر تند رو و کند رو در آن در نظر گرفته شده است و ایجاد مسیر رفت و آمد محلی و همچنین محل تردد محلی مد نظر قرار دارد.
وی گفت: تأمین قابل توجه نور پروژه در روز توسط قسمت نیمه مسقف انجام میشود و این قسمت در تأمین تهویه پروژه هم مؤثر است و موضوع نیمه مسقف بودن باعث این میشود که زمان روز در آن مشخص باشد.
امین با بیان اینکه اگر این پروژه به روشهای دیگری آماده میشد یک سال دیگر ادامه مییافت و ۵۰ هزار متر بتنریزی توسط دستگاههای روز دنیا طی کوتاهترین زمان ایجاد شد، ادامه داد: یکی از معضلات در پروژهها موضوع آبندی بود که با این تکنولوژی این معضل هم از بین رفت.
وی گفت: کاهش هزینههای پروژه به میزان ۱۱ درصد که ۲۵۰ میلیارد تومان کاهش داشته است.
امین با اشاره به اینکه مقرر بود که دی ماه ۱۴۰۴ به بهرهبرداری میرسد، گفت: با ۲۴ ساعته شدن پروژه ۲۶ درصد عقب ماندگی در پروژه جبران شد و پروژه زودتر است موعد به بهرهبرداری برسد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که پنج ملک ادارات دولتی، ۴۳ پلاک تجاری و ۱۱ پلاک مسکونی برای این پروژه تملک شد، تأکید کرد: انعقاد اجاره قرارداد ۱۵۶ پلاک تجاری در محدوده پروژه در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: پروژههای مختلفی در شهر شیراز خواهیم داشت و در دروازه قرآن در سال آینده اتفاقات خوبی روی میدهد.
امین اظهار کرد: قطعه هشت آزاد راه باید ساخته شود و ادامه بزرگراه آیت الله رئیسی کمککننده به این مسیر است، پیش از میزان ورودی ترافیکی شهر شیراز از این محل ۱۲ درصد بود که اکنون و با افتتاح بزرگراه ۴۰ درصد ورودی ترافیکی شهر شیراز از این محور است و بیشترین ترافیک از بزرگراه خواهد بود.
وی گفت: بهسازی منطقه محلی گویم توسط شهرداری منطقه ۱۰ در حال انجام است.
ارسال دیدگاه