برگزاری جلسه توانمند سازی مشاوران در شهرستان آباده

آباده ( پانا ) - علی اکبر رحیمی مشاوره آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار پانا بیان کرد :«معلمان و مدیران می توانند بهترین الگوهای مسئولیت پذیری اجتماعی برای دانش آموزان باشند.»

کد مطلب: ۱۵۱۶۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه توانمند سازی مشاوران در شهرستان آباده

علی اکبر رحیمی مشاورآموزش و پرورش آباده در همایش بهداشت روان با بیان اینکه شخصیت انسان‌ها در دوران کودکی شغل می‌گیرد، افزود:  رفتار والدین و معلمان با کودکان بسیار در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها تأثیر‌گذار است، همچنین بروز و تشخیص اختلال‌های شخصیتی و رفتاری از دوران کودکی آغاز می‌شود. 

وی گفت: یکی از مهمترین نیاز‌ها، نیاز به حس ارزشمندی است که در ساختار شخصیت بسیار مهم است و به دلیل اینکه ما موجود اجتماعی هستیم، هسته‌ی اصلی که فرد را ممکن است به سمت رفتار‌های بزهکارانه یا برعکس آن تبدیل کند به یک شهروند امن درجه یک همین احساس ارزشمندی است که عزت نفس می‌شود. باید از ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان در کار‌های مدرسه استفاده شود این دانش‌آموزان، آینده را می‌سازند. 

مشاورآموزش و پرورش آباده در خصوص نقش آموزش و پرورش در رشد و تربیت کودکان و دانش‌آموزان تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار مهم و حیاتی در تربیت کودکان و دانش‌آموزان کنجکاو و جویای علم دارد و مدارسی که بر آموزش کودکان حساسیت زیادی به خرج می‌دهند و روی این نسل سرمایه‌گذاری می‌کنند نتیجه آن را در آینده‌ای نه چندان دور نظاره‌گر خواهند بود. 

رحیمی با توجه به اینکه معلمان می‌توانند بهترین الگو‌های انفاق، ایثارگری و مسئولیت‌پذیری، اجتماعی برای دانش‌آموزان باشند تأکید کرد:  با توجه به ارتباط مستقیم معلم با دانش‌آموز از این فرصت برای جلوگیری از بسیاری مشکلات و بحران‌ها کمک بگیریم، مشاور، معلم و مدیر در مدرسه نقش مهمی در حل مشکلات دانش‌آموزان در معرض آسیب و شناسایی آن‌ها دارند و یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها به شمار می‌رود. 

وی با توجه به اینکه همدلی نقطه‌ی رشد روابط اجتماعی دانش‌آموزان است تصریح کرد:  لازم است که مشاور با موانع همدلی مانند برچسب زدن، اغراق نمایی، مقایسه کردن و سرزنش کردن آشنا باشد و نحوه همدلی و روش‌های اثر‌گذاری روی احساس دیگران را آموزش ببیند تا بتواند در اختیار دانش‌آموزان هم قرار دهد. 

مشاورآموزش و پرورش آباده با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت در کنار یکدیگر موفقیت ساز است افزود: « همراهی خانواده با مدرسه و اعتماد اولیا به مدرسه باعث رشد می‌شود. والدین آگاه با برقراری ارتباط مؤثر با مدرسه می‌توانند با در جریان قرار گرفتن نحوه آموزش دانش‌آموزان در پیشگیری از اختلال یادگیری بسیار مؤثر باشند. »

این متخصص روانشناس در پایان با بر شمردن راه حل‌های اشتباه حل مسأله چون سرزنش، تنبیه، توهین، مقایسه تأکید کرد:  توجه آگاهانه به افکار درونی و عدم توجه به افکار نادرست بیرونی تنها راه بهره‌مندی صحیح از زندگی است.

خبرنگار : ریحانه عرب شیبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار