فرمانده سپاه فجر استان فارس:

قرآن نقطه آغاز حرکت شهدا در دفاع مقدس بود

فارس (پانا) - فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه قرآن، نقطه آغاز حرکت شهدا در دفاع مقدس بود، گفت: ۱۰ آبان‌ شاهد رونمایی از کنگره ۱۵ هزار شهید استان خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۵۱۱۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
قرآن نقطه آغاز حرکت شهدا در دفاع مقدس بود

سردار یدالله بوعلی، امروز (یکم آبان‌) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در آستانه سالروز حادثه تلخ حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) هستیم و باید یاد کنیم از ۱۵ شهید مقدس شاه‌چراغ(ع) که در حادثه تلخی به شهادت رسیدند.

وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه که توانستند در این ایام پوشش خبری کنگره ۱۵ هزار شهید را انجام دهند، افزود: اجر اقدامات بسیار خوب خبرنگاران با شهدا است و بنده وظیفه می‌دانم که صمیمانه از اصحاب رسانه قدردانی کنم. 

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه همیشه در صحنه هستند؛ چرا که زبان گویای جامعه هستند، تصریح کرد: امروز در نمایشگاه بین‌المللی واقع در شهرک گلستان شاهد رونمایی از کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس هستیم.

سردار بوعلی با بیان اینکه کنگره ۱۵ هزار شهید از ۴ تا ۱۰ آبان برگزار خواهد شد، گفت: برای این کنگره، ستاد کنگره را در این استان تشکیل دادیم و سعی کردیم در تمام ظرفیت‌های فکری و هنری، بهره لازم را ببریم و در تعیین کمیته اجرایی سعی کردیم مشارکت عمومی مردم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری از تمام دستگاه‌های اجرایی انتخاب شدند و هر چیزی که لازم بود که باید در راستای کنگره انجام می‌شد را انجام داده‌ایم. همچنین منویات مقام معظم رهبری در راستای کنگره در طول سال‌های گذشته که بیان کرده بودند را گردآوری کرده و تحت کتاب «راهی برای رفتن» انتشار دادیم.

سردار بوعلی با بیان اینکه قرآن، نقطه شروع حرکت شهدا در دفاع مقدس بود، ادامه داد: برنامه‌هایی همچون قرائت قرآن به نیت ۱۵ هزار شهید در این استان برگزار شد و بیش از ۳۰ هزار محفل قرآنی تشکیل شد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس بیان کرد: محفل قرآن در آرامگاه حافظیه با مشارکت بسیار مردم برگزار شد و شاهد اجتماع باشکوه در این آرامگاه بودیم. همچنین تبیین، انتشار و ارائه تصاویر خوب در سراسر کشور بود.

به گفته سردار بوعلی، بیش از ۷ هزار یادواره شهدا به‌صورت ملی و بین‌المللی در استان برگزار شد و همچنین برگزاری کنگره ملی رسانه‌های مقاومت، یکی از برنامه‌های برتر این یادواره‌ها بود؛ چرا که بیش از ۲۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در این یادواره شهدا حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در حوزه هنری کنگره ۱۵ هزار شهید بسیار خوش درخشید و کارهای بسیار فاخری را ارائه داد، اضافه کرد: فراخوان هنرمندان در خصوص دفاع مقدس و شهدا انجام شد و در این کنگره ۱۸۵ نفر کشف استعداد کردیم و برنامه‌هایی همچون راوی شو را انتخاب کردیم و امروز این کار فاخر قابلیت انتشار در شبکه‌های ملی را دارد. 

فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: تولید ۲۲ فیلم و مستند و ۴۳ نمایش رادیویی و همچنین ۷ فیلم کوتاه در استان در راستای کنگره انجام شد و همچنین اجرای شب‌های پرستاره توانست برنامه ملی شود که در ۳ شب برگزار شد.

وی ادامه داد: کمیته جمع‌آوری اسناد را تشکیل دادیم؛ چرا که مقام معظم رهبری فرمودند «دفاع مقدس یک گنج است» سعی کردیم با این کمیته داستان‌ها، رفتارها و سیره شهدا را از خانواده‌ها جمع‌آوری کنیم.

سردار بوعلی با بیان اینکه در راستای تکریم خانواده معظم شهدا توانستیم با قاب‌های هوشمند شهدا خانواده‌ها را خوشحال کنیم  و ۱۱ هزار قاب را به دست خانواده شهدا برسانیم، اضافه کرد: همچنین اقدامات بسیار خوبی در راستای فضاسازی و تبلیغات کنگره پانزده هزار شهید انجام شد و از شوراهای اسلامی شهرهای این استان قدردانی می‌کنیم.

خبرنگار : فاطمه نیکوکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار