معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس:

ورزش، سومین صنعت پردرآمد دنیا است

فارس(پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: ورزش در دنیا سومین صنعت پردرآمد است که پس از نفت و گردشگری قرار دارد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ورزش، سومین صنعت پردرآمد دنیا است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش استان فارس؛ سیدکاظم حسینی در آیین استانی افتتاحیه 4 طرح ورزش دانش‌آموزی شامل مهارت‌آموزی، شهید طوقانی، مسابقات درون‌مدرسه‌ای و نشاط در دبیرستان دخترانه شهید دستغیب ناحیه ۳ شیراز اظهار کرد: این 4 طرح به طور همزمان در بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ مدرسه استان آغاز شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس گفت: در قالب این طرح‌ها تلاش شده تا همه دانش‌آموزان به نحوی در برنامه‌های ورزشی مدارس قرار گیرند.

حسینی با بیان اینکه در آموزش‌وپرورش به دنبال ورزش تربیتی هستیم، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که ورزشکار هستند از میزان یادگیری بیشتری برخوردارند.

وی از افزایش سرانه فضای ورزشی از ۲۲ به ۳۴ صدم درصد در استان خبر داد و افزود: کاری که در سه سال اخیر در بحث توسعه فضای ورزشی مدارس انجام شد در یکصد سال اخیر استان بی‌سابقه بوده است به‌طوری‌که آمار فضاهای ورزشی مدارس دوبرابر شده است و از ۲۷۶ فضا به ۵۵۲ فضای ورزشی افزایش‌یافته است.

وی اضافه کرد: حدود ۹۳۳ هزار دانش‌آموز در بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ آموزشگاه استان تحصیل می‌کنند و این المپیادهای ورزشی برای این دانش‌آموزان پیش‌بینی‌شده است.

حسینی افزود: از این تعداد حدود ۳۰۰ هزار نفر در قالب گروه مجهزهای ورزشی مدرسه‌ای در مرحله منطقه‌ای این مسابقات شرکت خواهند کرد،.

وی ادامه داد: از مرحله منطقه‌ای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از ورزشکاران در قالب گروه مجهزهای برتر به مرحله استانی معرفی می‌شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس گفت: پس از برگزاری مرحله استانی این مسابقات نزدیک به ۳۰۰ دانش‌آموز ورزشکار در قالب گروه مجهزهای مختلف استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس گفت: استعدادیابی ورزشی یکی از اهداف برنامه‌های تربیت‌بدنی است و در این راستا توانمندسازی معلمان تربیت‌بدنی استان برای شناسایی این استعدادها نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: همه سطوح ورزش علاوه بر اینکه اثرات مثبتی بر روح و جان و جسم ما دارند بر سلامت جامعه نیز مؤثر است.

حسینی تصریح کرد: همه مهارت‌ها از جمله مهارت‌های حل مسئله، خودباوری اعتمادبه‌نفس، مسئولیت‌پذیری و.‌. در کنار مهارت‌های و رسید حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم ایران قوی داشته باشیم باید ورزش قوی در مدارس داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس گفت: یکی از مقوله‌های مهم زندگی هر فرد، شغل است، امروزه تعدادی از رشته‌های ورزشی دارای بیشترین درآمد هستند بنابراین می‌شود رفتن به سمت رشته‌های ورزشی می‌تواند مشکل اشتغال را نیز حل کند.

وی ادامه داد: در دنیا سومین صنعت پر درآمد ورزش است که پس از نفت و گردشگری قرار دارد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار