رئیس مشاور تربیتی اداره آموزش پرورش فارس:

سلامت روان به معنی سلامت هیجانی است

رئیس مشاور تربیتی اداره آموزش پرورش فارس گفت:بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روان‌شناختی است، به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی‌های خود استفاده کند.

کد مطلب: ۱۵۱۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
 سلامت روان به معنی سلامت هیجانی است

طیبه رحیمی، رئیس مشاور تربیتی اداره آموزش پرورش فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پانا با بیان اینکه ۱۸-۲۴ مهرماه به نام هفته سلامت روان نام‌گذاری شده و شعار امسال سازمان بهداشت جهانی برای این روز «سلامت روان جوانان و نوجوانان درجهان در حال تغییر» است، افزود: بهداشت روان، علمی است برای بهتر زیستن و رفاه اجتماعی که تمامی زوایای زندگی را در بر می‌گیرد و دانشی بسیار کهن است؛ زیرا مشکلات و بیماری‌های روانی همیشه همراه انسان بوده‌اند و امروزه نیز سهم قابل‌توجهی از بار بیماری‌ها و همچنین هزینه‌های نظام سلامت را شامل می‌شوند.

وی گفت: ارتباطات اجتماعی در ایجاد و تقویت حمایت اجتماعی و در نتیجه افزایش سلامت روانی و جسمی افراد نقش پررنگی دارد همچنین امیدوارم با یاری خداوند بزرگ بتوانیم قدم‌های مؤثری به‌سوی این اهداف برداریم. 

رحیمی با تصریح اینکه بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روان‌شناختی است، به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی‌های خود استفاده کند، اضافه کرد: در جامعه عملکرد داشته باشد و نیازهای معمول زندگی روزمره را برآورده سازد. پیشگیری از پیدایش بیماری‌های روانی و سالم کردن محیط روانی از نیازهای اولیه تأمین بهداشت روانی محسوب می‌شود.

رئیس مشاور تربیتی اداره آموزش پرورش فارس با بیان اینکه بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روان‌شناختی است، به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی‌های خود استفاده کند، در جامعه عملکرد داشته باشد و نیازهای معمول زندگی روزمره را برآورده سازد.

رحیمی ادامه داد: فردی که می‌تواند به فشارهای معمول زندگی روزمره غلبه کند و یک زندگی مستقل داشته باشد را می‌توان به‌عنوان یک فرد دارای سلامت روان معرفی کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار