معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خبر داد:

اجرای طرح ملی و مردم پایه روستای باسواد در سوادآموزی فارس

فارس (پانا)_معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح ملی و مردم پایه روستای باسواد در سوادآموزی فارس خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اجرایی سوادآموزی فارس می‌باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی و مردم پایه روستای باسواد در سوادآموزی فارس

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، رحیم کامیاب معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح ملی و مردم پایه روستای باسواد راهکاری برای شتاب بخشی به پایان بی‌سوادی در روستا‌ها با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردم نهاد می‌باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، ریشه کنی بی‌سوادی مطلق در روستا‌ها، بازگشت بازماندگان از تحصیل به جریان آموزش، آموزش انواع مهارت در روستا‌ها، توسعه سواد به عنوان مهارت پایه، تعمیق سواد با ارتقا و رشد مهارت‌های اولیه و پیشرفته روستائیان و تقویت نقش مردم را از جمله اهداف اجرای این طرح بیان نمود.

کامیاب اضافه کرد: این طرح زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا گروه‌های مردم نهاد از روستا‌ها به رهبریت دهیاران به همراه حضور آموزش‌دهندگان مسائل آموزشی و تربیتی روستای خود را پیگیری و مشکلات را مرتفع سازند.

وی با اشاره به اینکه درصد باسوادی سوادآموزی فارس در گروه هدف به عددی نزدیک به ۹۹ درصد رسیده است گفت: این خود گویای حرکتی جهادی و انقلابی است و در واقع از برکات فرمان تاریخی بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) در تشکیل نهاد مقدس نهضت سوادآموزی می‌باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس به لزوم تعامل و همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌ها با معاونت سوادآموزی اشاره نمود و افزود: مردمی‌سازی سوادآموزی، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی سوادآموزی فارس جهت سرانجام بخشی به بی‌سوادی می‌باشد.

کامیاب ادامه داد: مشکل ما در راه ریشه کنی بی‌سوادی گستردگی جغرافیایی فارس و همچنین عدم انگیزه باقی مانده سوادآموزان در روستا‌ها جهت حضور در دوره‌های سوادآموزی می‌باشد که جهت حل این مشکل طرح روستای باسواد در سوادآموزی فارس برنامه‌ریزی و اجرا خواهد گردید.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اجرایی سوادآموزی فارس می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار