رئیس امور مساجد استان فارس:

امروزه مساجد ما با برگزاری برنامه‌های متنوع رونق پیدا می‌کند

فارس (پانا) - رئیس امور مساجد استان فارس گفت امروز اگر مساجد ما می‌خواهد رونق داشته باشد باید برنامه متناسب با روحیه و قشری که جوانان دارند برنامه داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۹۵۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
امروزه مساجد ما با برگزاری برنامه‌های متنوع رونق پیدا می‌کند

حسین امیدی رئیس امور مساجد استان فارس ضمن تسلیت اربعین حسینی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه فلسفه نام‌گذاری روز مسجد به دلیل حمله به مسجدالاقصی است، افزود: در بسیاری از کشورها جایگاه مسجد را ویژه می‌دانند و اگر این مساجد مؤثر نبودند هیچ‌گاه به سمت فعالیت مسجد نمی‌رفتند.

وی به خبرنگار پانا در پاسخ به این سؤال که در فارس برای نوجوانان چه اقدامی در مساجد صورت‌ گرفته است، گفت: تقریباً ۶ سرفصل و ۱۵ زیرشاخه که مجموعاً ۲۰۰ شاخه فعالیت در مساجد در حوزه‌های مختلف برای جوانان در نظر گرفته شده است.

امیدی با بیان اینکه در شهر شیراز ۳۰۸ مسجد و در شهرستان‌های شیراز ۴۰۸ مسجد وجود دارد و برخی از این مساجد قومیتی هستند، تصریح کرد: برخی مساجد در استان همچون مسجد نصیرالملک جنبه تاریخی گردشگری دارد همچنین در روستاهایمان گروه‌های مختلف در حوزه‌ها اجتماعی فرهنگی اقدامات بسیاری انجام می‌دهند همچنین ما بیش از یک هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در استان فارس داریم.

رئیس امور مساجد فارس یادآور شد: در مساجد استان قریب به ۴ هزار و ۲۰۰ پایگاه مقاومت در استان فارس وجود دارد همچنین از سال گذشته تاکنون کلاس‌های آموزشی بسیاری را در مساجد قرار داده‌ایم.

وی افزود: امروز اگر مساجد ما می‌خواهد رونق داشته باشد باید برنامه متناسب باروحیه و قشری که جوانان دارند برنامه داشته باشند همچنین برخی مساجد فارس فعال و پویا هستند که در موضوعات مختلف ورود پیدا کردند و بسیار موفق بودند.

امیدی با اشاره به اینکه پنجشنبه به مناسبت روز مساجد استاندار فارس و آیت‌الله دژکام و نخبه‌های مسجدی در مسجد شهدا رأس ساعت ۸:۳۰ آغاز می‌شود و پخش زنده تلویزیونی در شبکه فارس به‌عنوان برنامه شاخص روز مساجد صورت می‌گیرد، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های بسیاری را در مساجد ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار