معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

استان فارس ۱۰۸ موکب در مرز شلمچه و کشور عراق دارد

فارس (پانا) - معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: استان فارس ۱۰۸ موکب در مرز شلمچه و کشور عراق دارد و بزرگ‌ترین موکب‌های کشور متعلق به استان فارس است که در شهرهای نجف، سامرا و کاظمین ایفای نقش می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۵۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
استان فارس ۱۰۸ موکب در مرز شلمچه و کشور عراق دارد

محمد فرخ‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه شبکه گردشگری در استان فارس باید به‌عنوان ملی و بین‌المللی راه‌اندازی شود از خبرنگاران درخواست کرد تا در این زمینه مطالبه‌گری داشته باشند و سپس گفت: اگر بخواهیم یک شبکه ملی و بین‌المللی که غیرسیاسی باشد و جنبه اقتصادی و فرهنگی داشته باشد را راه‌اندازی کنیم، مسلماً شبکه گردشگری خواهد بود.

فرخ‌زاده افزود: معتقدیم تدابیر بسیار بهتری را می‌توانستیم در تقسیم بودجه در مجموعه‌های مختلف اجرایی انجام دهیم. فارس، یک استان باسابقه است و همیشه باید موفق‌تر و پیشروتر از سایر استان‌ها باشد. ظرفیت‌های بسیار زیاد و بعضاً رهاشده در استان فارس داریم که قبلاً به آن توجهی نشده و با توجه‌به اینکه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) خالی از اتباع شده است، می‌توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه ۵ منطقه ویژه گردشگری فارس در هیات دولت تصویب شده است، اظهار کرد: موضوع دیگر هیات‌امنایی کردن بعضی از اماکن گردشگری استان فارس است. حافظیه، تخت‌جمشید و سعدی پرمخاطب‌ترین مراکز تاریخی و فرهنگی بازدیدشده در سال گذشته و امسال بوده است. هزینه فروش بلیت این اماکن گردشگری باید به خود استان برگردد تا صَرف مصارف فرهنگی و مرمت شود. هیات‌امنایی شدن این ۵ مجموعه در زمان دولت سیزدهم مصوبه دارد اما وزارت میراث فرهنگی آن را اجرایی نکرده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: اضافه شدن کلمه گردشگری در کنار معاونت زیارتی استانداری، حیطه کار این معاونت را چندین برابر کرد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۴۲۰ امامزاده در فارس وجود دارد که ۳ هزار اثر تاریخی و رویدادهای فرهنگی دیگر نیز به موارد فعالیت‌های این معاونت اضافه شد و البته قسمت اقتصادی حوزه گردشگری هم به این حوزه افزوده خواهد شد.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه در شهرها و روستاهای ملی ثبت‌شده در صنایع دستی، رتبه اول کشور را داریم، گفت: رتبه نخست تسهیلات کم‌بهره به صنایع‌دستی، رتبه نخست ثبت آثار جهانی، رتبه نخست ثبت آثار تاریخی ملی، رتبه نخست ستاد اربعین کشور، رتبه نخست بهره‌گیری از فرصت‌های جام جهانی، رتبه نخست کشوری ستاد اجرایی خدمات سفر و رتبه نخست کشوری در اخذ نشان ملی اصالت صنایع دستی را در کارنامه داریم.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در خصوص جاماندگان اربعین بیان کرد: علاوه بر حضور گسترده در مرزهای کشور در شهر شیراز و سایر شهرستان‌ها، برنامه موازی پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تمام نقاط استان برگزار می‌شود و مسیرها بستگی به شرایط شهرها مشخص می‌شود و همزمان پیاده‌روی‌های اربعین هم در فارس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: رتبه نخست کشوری هلال‌احمر در تمام رده‌های اجرایی طرح ملی خدمات نوروزی در سال ۱۴۰۳ و رتبه نخست برگزاری مراسم ستاد ارتحال شهید جمهور در کشور از دیگر افتخارات استان فارس طی دولت سیزدهم است.

فرخ‌زاده تصریح کرد: ثبت ملی محله بالا کفت شیراز به‌عنوان اولین محله هنر و صنایع دستی در کشور و همچنین رتبه دوم پذیرش بیماران بین‌الملل با احتساب بیماران اتباع افغانستانی پس از تهران را در استان داریم، رتبه سوم دارا بودن مراکز و بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل پس از تهران و مشهد و نیز انتخاب استان فارس به‌عنوان معین ساخت صحن امام محمدباقر(ع) در کاظمین و دریافت جایزه سرو سیمین به‌عنوان یک جایزه فاخر هم از دیگر دستاوردهای فارس است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی بیان کرد: از حدود ۴ ماه قبل که ستاد اربعین در استان فارس شکل گرفت ۱۸ کمیته ذیل این ستاد در حوزه خدمات درمانی، حمل‌ونقل، انتظامی، امنیتی و امداد و نجات و غیره تشکیل شد.

وی ادامه داد: استان فارس ۱۰۸ موکب در مرز شلمچه و کشور عراق دارد و بزرگ‌ترین موکب‌های کشور متعلق به استان فارس است که در شهرهای نجف، سامرا و کاظمین ایفای نقش می‌کنند. ضمن اینکه ۳ سال متوالی است که مسئولیت حوزه شهری خرمشهر به عهده فارس است و در کنار شهرداری این منطقه فعالیت می‌کنیم.

خبرنگار : پارمیدا رکن منظر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار