رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز:

آب‌های سطحی مهم‌ترین مشکلات منطقه ۵ شیراز است

فارس (پانا) - رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز گفت: مهم‌ترین مشکل مردم منطقه ۵ آب‌های سطحی بود که با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته توانستیم عملیات لوله‌گذاری را آغاز کنیم.

کد مطلب: ۱۴۹۵۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آب‌های سطحی مهم‌ترین مشکلات منطقه ۵ شیراز است

بیستمین بازدید شهردار شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس در سال ۱۴۰۳ انجام شد و خبرنگاران از عملیات لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی خیابان بنی‌هاشمی بازدید کردند که این پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان در حال انجام است. هدف از بازدید این پروژه به طول ۳۸۰۰ متر و دارای پیشرفت ۵۰ درصد، دفع آب‌های سطحی است.

سیده مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز با بیان اینکه به اسم محرومیت‌زدایی، پروژه‌هایی را در این منطقه در حال اجرا هستیم، گفت: با نظرسنجی صورت‌گرفته، مشکلات و نظرات را از مردم پرسیده‌ایم و اقدامات را انجام دادیم.

 وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل مردم منطقه ۵ آب‌های سطحی بود که با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته توانستیم عملیات لوله‌گذاری را آغاز کنیم.

به گفته حسینی، بخش‌های مختلف محرومیت‌زدایی با پروژه‌های کوچک آغاز شده و قطعاً هدف از انجام این پروژه‌ها توجه به زیرساخت‌های بهداشتی و سلامتی کلان‌شهر شیراز است.

وی با تأکید بر اینکه محرومیت‌زدایی الگوی بسیار خوبی برای کل کشور است، بیان کرد: محرومیت‌زدایی، امور عقب‌افتاده مناطق را رفع می‌کند و باعث پیشرفت مناطق عقب‌افتاده می‌شود و امیدواریم بتوانیم شاهد رفع تمام مشکلات مناطق باشیم.

شهرام سبزیان‌فرد، شهردار منطقه ۵ شیراز نیز با بیان اینکه لوله‌گذاری این پروژه به طول ۴ هزار متر است، گفت: حد فاصل شروع و پایان از محدوده کمربندی تا خیابان بنی‌هاشمی است که کار این پروژه از ضلع غرب و شرق انجام می‌شود.

وی افزود: بعد از تصمیم‌گیری طرح آب‌های سطحی شهرداری منطقه ۵ شروع به لوله‌گذاری کردیم و در این پروژه با موارد خاصی از جمله لوله‌های گاز و... برخورد کردیم که خوشبختانه رفع شد و کار در حال انجام است.

سبزیان‌فرد با تاکید بر اینکه اعتبار پروژه نزدیک ۲۲ میلیارد تومان است، بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که نیازمند تلاش فراوان است، لوله‌گذاری و هدایت آب‌های سطحی است.

شهردار منطقه ۵ شیراز با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳ سالن ورزشی با پیشرفت بیش از ۳۰ درصد در حال ساخت است، ادامه داد: ۲ باغ مهر و بانو در شهریور به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید.

وی از فعالیت ۶ ماهه دوم شهرداری منطقه ۵ خبر داد و گفت: در ۶ ماهه دوم، پروژه‌هایی برای زیرسازی و آسفالت محله‌های منطقه ۵ در نظر گرفته‌ایم.

سبزیان‌فرد خاطرنشان کرد: تلاش داریم که مشکلات منطقه ۵ را حل کنیم. یکی از اصلی‌ترین مشکلات در این منطقه، آسفالت و زیرسازی است که امیدواریم با حمایت‌های شهردار کلانشهر شیراز، رشد محرومیت‌زدایی را تا پایان سال داشته باشیم.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز نیز گفت: یکی از پروژه‌هایی که در بازدید شبانه قرار گرفت، پروژه محرومیت‌زدایی است که در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی و هفته دولت اتفاقات بسیار خوبی در شهر شیراز رقم خواهد خورد؛ چرا که در سال جاری توسط شورای شهر و شهرداری، یک بسته خدمات شهری فرهنگی در تمام حوزه‌ها با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد در نظر گرفته شده که تغییرات اساسی در شهر شیراز به وجود می‌آورد.

شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بسیار خوب شورای ششم، تعریف کمیته و کمیسیون محرومیت‌زدایی بود، افزود: هرساله ۳ درصد از بودجه شهرداری شیراز جهت رفع مشکلات مناطق کم‌برخوردار صَرف می‌شود و امیدواریم در 2 تا 3 سال آینده، غبار محرومیت را از مناطق کم‌برخوردار بزداییم و مردم را در تمام شهر همچون هم ببینم و توسعه بسیار خوبی را در این مناطق شاهد باشیم.

علی مصلی‌نژاد، شهردار منطقه ۸ نیز در بازدید از پروژه سنگ‌فرش خیابان فروردین شیراز (دروازه اصفهان) گفت: دروازه اصفهان، یکی از دروازه‌های تاریخی در شیراز است که با پیشنهاد شهردار شیراز، احیای شیراز قدیم در رأس کار این شهرداری قرار گرفت. همچنین عناصر بافت تاریخی و فرهنگی معرفی و احیا می‌شود.

وی ادامه داد: پرونده ثبت جهانی آن باز شده و ثبت پروژه زندیه در حال انجام است و همچنین در این محور به انجام سنگ‌فرش به‌صورت شبانه‌روزی پرداختیم.

مصلی‌نژاد با اشاره به اینکه سنگ‌فرش‌ها با طراحی خاص اجرا شده است، گفت: عملیات خاک‌برداری این پروژه ۶ هزار مترمربع است و احیای دروازه قدیمی شیراز از بخش مهم محور زندیه است.

این مسئول گفت: ۹۰ درصد تعهدات شهرداری منطقه ۸ انجام شده و تا 2 هفته دیگر پروژه سنگ‌فرش و مرمت خیابان فروردین (دروازه اصفهان) به پایان می‌رسد.

علیرضا اسکندری، ناظر شورای شهر شیراز با بیان اینکه تا امروز ۲۰ نوبت بازدید شهرداری از پروژه‌های در حال اجرا صورت گرفته و اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، گفت: هدف از انجام این پروژه‌ها رفع مشکل مردم شهر شیراز است و عملیات اجرایی این پروژه‌ها به‌صورت ۳ شیفت در حال انجام است.

اسکندری گفت: فرق این بازدید با بازدیدهای شبانه دیگر این است که این بازدید در محلات با حضور مردم انجام شد. همچنین نباید در این پروژه‌ها از پروژه‌های محله‌محور خارج شویم و باید مسائل و مشکلات محلات را حل کنیم.

وی در خصوص پروژه سنگ‌فرش از تمام کاسبان عذرخواهی کرد و افزود: اقدامات در بافت تاریخی و فرهنگی در حال انجام است و این‌ها به زیست‌پذیر بودن بافت تاریخی کمک می‌کند.

ناظر شورای شهر شیراز با تصریح اینکه بافت تاریخی شهر شیراز نه‌تنها برای شهروندان شهر شیراز بلکه برای تمام کسانی است که بافت تاریخی برایشان مهم است، ارتباط دارد، اضافه کرد: اقداماتی که در این پروژه انجام می‌شود باید به بافت تاریخی مربوط باشد و باید این پروژه زودتر از برنامه زمان‌بندی انجام شود.

سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای شهر شیراز نیز یادآور شد: هرچه بیشتر به بازدیدهای شبانه می‌رویم خیرات و برکات این بازدیدها افزایش می‌یابد. همچنین این بازدیدها آثار مهم دیگری دارد؛ چرا که بزرگان شهر حضور پیدا می‌کنند و رهنمودهای راه ما می‌شوند.

وی تأکید کرد: هدف از انجام پروژه‌ها جلب رضایت مردم است و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارائه دهیم.

امیر ابوالقاسم رضایی، فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امروز به رسم ادب و احترام به خدمت مردم شهر شیراز رسیدیم تا دست‌بوسی کنیم از کارگران و صبوری مردمی که دست‌به‌دست هم دادند که شهر شیراز را به شهرت جهانی برسانند.

وی ادامه داد: شهر شیراز برای تمامی مردم جهان است و قطعاً شیراز محلی برای زیبایی‌ها و خون‌گرمی‌ها بوده است. وظیفه داریم امنیت در شهر را تأمین کنیم همچنین تمامی ما سرباز شما هستیم و آرزو داریم خونی که در رگ ما است را تقدیم تمامی مردم کنیم.

امیر رضایی با بیان اینکه افتخار به شهرداری شیراز می‌کنیم که در این چند سال با افتخاراتی فراوان توانستند اقدامات خوبی را برای مردم انجام دهند، تصریح کرد: این اقدامات باعث امید و نشاط مردم می‌شود و در آینده شهر شیراز به جایگاه اصلی می‌رسد.

وی خطاب به مردم کلان‌شهر شیراز با تصریح اینکه در آزمون‌های ارتش چندین دوره برگزار می‌کنیم که این اقدامات می‌تواند باعث دفاع ارتش جمهوری اسلامی برای شما باشد، تأکید کرد: درود می‌فرستم به همه شما کارگرانی که به‌صورت شبانه‌روزی برای مردم کار می‌کنید تا به‌خوبی به مردم خدمتگزاری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار