رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز:

ساماندهی کمربندی شیراز در دست پیگیری است

فارس(پانا)-رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت:ساخت‌وساز غیرمجاز باغات قصردشت و ساماندهی کمربندی شیراز از مهم‌ترین موضوعات شهرداری منطقه ۶ شیراز است همچنین از عملکرد های شهرداری این منطقه احداث اولین تصفیه‌خانه محلی در منطقه ۶، اجرای شبکه توزیع و انتقال پساب خروجی و استفاده از پساب تصفیه شده، همچنین ساماندهی سد معبر است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی کمربندی شیراز در دست پیگیری است

مسعود زارعی امروز، ۲۲ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شهرداری منطقه ۶ برگزار شد، با اشاره به اینکه ساخت‌وساز غیرمجاز باغات قصردشت و ساماندهی کمربندی شیراز از مهم‌ترین موضوعات شهرداری منطقه ۶ شیراز است، تصریح کرد: از عملکرد های شهرداری این منطقه احداث اولین تصفیه‌خانه محلی در منطقه ۶، اجرای شبکه توزیع و انتقال پساب خروجی و استفاده از پساب تصفیه شده، همچنین ساماندهی سد معبر است.

عضو شورای شهرشیراز اضافه کرد:مهم‌ترین پروژه در سال جاری درخصوص تملک‌هایی است که در محور معالی‌آباد باید انجام شود، تخریب حدود ۲۰ مغازه که تعدادی از آن تملک شده، آغاز شده است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص آبرسانی به باغات قصردشت تاکید کرد:شبکه آبرسانی به باغات یکی از برنامه‌های شهرداری شیراز است و باید با برنامه‌ریزی مناسب در منطقه انجام شود، اضافه کرد: پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است که گروه مجهز گسترده‌ای برای انجام این کار تشکیل شد و به‌صورت مستمر این مهم در حال پیگیری است. 

زارعی بیان کرد: متخلفین بدانند در صورت تخلف و ساخت‌وساز غیرمجاز حتماً با آنان برخورد خواهد شد و برای دلال و واسطه‌ای که در این زمینه فعال است تشکیل پرونده داده می‌شود. مهم‌ترین عامل بازدارنده همین است که با صرف هزینه زیاد ساخت‌وساز صورت می‌گیرد؛ ولی این ساختمان بالاخره تخریب خواهد شد و انجام جرم در این زمینه، گران تمام می‌شود.

وی ادامه داد: جمع‌آوری و ساماندهی بارفروشان و اغذیه‌فروشان باهدف ساماندهی سد معبر صورت خواهد گرفت همچنین اگر چه این ساماندهی ساده و راحت نیست؛ اما فرایند جامع و کاملی صورت خواهد گرفت.

 مسعود قادری اردکانی شهردار منطقه ۶ شیرازهم در این نشست خبری با بیان اینکه عملکرد شهرداری این منطقه گفت: ۵ پارک محله‌ای در ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسید و دو پل‌عابر پیاده اجرا شد،گفت: بحث ساماندهی آبراه بین جوادیه و پردیس که محل گنداب شده بود با پروژه محرومیت‌زدایی ساماندهی آن انجام شده و شرایط بسیار مناسبی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بحث پیاده‌روسازی سطح منطقه با بهترین کیفیت انجام شده است همچنین پیاده‌رو کوچه ۲۳ میرزای شیرازی وضعیت بسیار نامناسبی داشت و گزارش‌های زیادی به ما رسید، با هماهنگی‌های که صورت گرفت خوشبختانه پیاده‌روسازی بسیار مناسبی در این قسمت انجام شد همچنین بحث لوله‌گذاری در سطح منطقه ۶ به‌خوبی انجام شده است.

شهردار منطقه ۶ شیراز اظهار کرد: در بحث ترافیک، طرح اصلاح هندسی سه‌راه قدوسی را در برنامه داشتیم و ظرف کمتر از دو ماه احداث کندرو با موفقیت پایان یافت و ترافیک این محدوده حل شد.

قادری اردکانی ادامه داد: در سه‌راه قدوسی، یک باغ ۳ هزارهکتاری در حال احداث است و تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد:سالن ورزشی بانوان ارکیده، سالن ورزشی آرش رضایی، بازارچه‌های محلی، باغ پرندگان، پارک آفتاب شرقی، باغ کودکانه و همچنین مسیر دوچرخه‌سواری کوهستان از دیگر طرح‌های سال جاری هستند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار