مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس خبر داد:

برنامه‌های دوماهه آینده آموزش‌وپرورش فارس تدوین و با تمام توان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: برنامه‌های دو ماه آینده در اداره کل تدوین شده و این برنامه‌ها را باقدرت به‌پیش خواهیم برد و برای در قله ماندن فارس بیش‌ از پیش تلاش خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های دوماهه آینده آموزش‌وپرورش فارس تدوین و با تمام توان اجرا می‌شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش فارس، فرشید قاسمی مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در اجلاسیه مشترک مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش سراسر استان اظهار کرد: آموزش‌وپرورش در هر کشوری قدرت نرم آن کشور است و این دستگاه از بسیاری از نهادها مهم‌تر و زیربنایی‌تر است.

وی افزود: اوج جمعیت دانش‌آموزی و قله بازنشستگی شرایطی است که اکنون با آن مواجه هستیم در سال‌های اخیر کارهای ارزشمندی در سطح استان صورت گرفت که از جمله می‌توان به تدوین نقش راه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اشاره کرد.

قاسمی ادامه داد: معنای دقیق مسئولیت‌پذیری توجیه کار و برنامه‌ای است که در دست اجرا داریم، بنابراین داشتن شاخص‌ها، احصا انتظارات، توجه به بازخوردها، برنامه‌ریزی و عدم فریبکاری و...، از مهم‌ترین شاخص‌های مسئولیت‌پذیری یک مدیر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، خاطرنشان کرد: نشناختن مسئولیت خود، عدم همکاری با دیگران، خوش‌بینی بیش از حد و...، از جمله شاخصه‌های شکست برنامه‌های یک مدیر است.

وی اضافه کرد: همه ما تلاش داریم امر مقدس تربیت را محقق سازیم؛ لذا ضروری است انواع یادگیری را بیاموزیم تا در برابر دشمن و در جنگ شناختی پیروز شویم.

قاسمی گفت: ما باید به انواع یادگیری اشراف داشته باشیم و شرایط را به‌گونه‌ای برای دانش‌آموزان مهیا سازیم تا انواع یادگیری در بین دانش‌آموزان رقم بخورد و محقق شود.

وی اذعان کرد: نیاز افراد متفاوت است؛ لذا نیازهای یک فرد عادی با یک معلم متفاوت است و نیاز یک معلم با یک مدیر نیز فرق دارد پس اگر معلمی مدیریت یک مجموعه را بر عهده بگیرد نیازهایش نیز تغییر می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اضافه کرد: بصیرت به معنی داشتن توانایی درک ارتباط بین پدیده‌هایی است که جدای از هم اتفاق می‌افتند؛ لذا در این صورت است که ادراک بالایی برای ما حاصل می‌شود؛ بنابراین درک شهادت مجاهد بزرگ جبهه مقاومت شهید اسماعیل هنیه با مسائل تربیتی یکی از این مصادیق است.

وی افزود: برنامه‌های دو ماه آینده در اداره کل تدوین شده و این برنامه‌ها را باقدرت به‌پیش خواهیم برد و برای در قله ماندن فارس بیش‌ازپیش تلاش خواهیم کرد.

شایان‌ذکر است؛ در ادامه این جلسه همه مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش حاضر در جلسه به بیان مسائل و مشکلات آموزش‌وپرورش منطقه خود پرداختند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار