شب شعر عاشورایی با محوریت یادگار کربلا به کار خود پایان داد

شیراز (پانا) - برنامه شب شعر عاشورایی با هدف آشنا شدن با ویژگی‌های امام سجاد(ع) و همچنین تأثیرپذیری نسل جوان از این برنامه‌ها در تالار حافظ شیراز به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۴۹۱۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

سیدمجتبی حسینی، شاعر مطرح کشوری در شب شعر عاشورایی که با محوریت امام سجاد(ع) در تالار حافظ برگزار شد، اهمیت چنین برنامه‌هایی را متذکر شد؛ چرا که از یادگار کربلا سخن گفته می‌شود.

وی درباره معنی سجده و شبهه‌هایی که این روزها در فضای مجازی بیان می‌شود، گفت: سجده یعنی بالاترین نقطه بدن و ارزشمندترین نقطه بدن که پیشانی هست در پایین‌ترین جایی که هستید قرار بگیرد. سجده، نعمتی است که خداوند به انسان عطا کرده و بالاترین چیزی است که انسان را از گناه حفظ می‌کند.

حسینی ادامه داد: در سوره زُمر در مورد سجده، نکته لطیفی آمده که می‌فرماید: «در حالی‌که سجده می‌کند، ایستاده است و این سجده که انسان را به یک قیام و به یک استقامت می‌رساند، سرچشمه‌ای از وجود مقدس امام سجاد(ع) است.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد خدا را ملاقات کند و به خدا برسد باید به امام سجاد(ع) تولی پیدا کند و او را دوست بدارد.

شاعر مطرح کشوری گفت: پیامبر(ص) فرموده است: «امام سجاد(ع) از میان ۱۲ امام پاک و معصوم، تنها امامی است که خداوند در قرآن از او به این شکل تعریف کرده است که او کسی است که در وجهش سجده است که منظور از وجه، باطن پاک او است.»

حسینی اظهار کرد: در روایات آمده است هنگامی که امام سجاد(ع) در چهارمین سال از عمرش قرار داشت، علی ابن ابی‌طالب(ع) به شهادت رسید. او می‌دید که چگونه پدرش امام حسین(ع)، پروانه‌وار دور حضرت علی(ع) می‌گردد و برایش شیر می‌آورد و به او رسیدگی می‌کرد و او نیز این امر را آموخت و دوست داشت این کار را جبران کند.

وی افزود: امام سجاد(ع) وقتی که شمع وجودش به خاموشی می‌گرایید، پسرش امام باقر(ع) را صدا زد و فرمود: «مواظب باش پسرم به کسی ظلم نکنی که هیچ کمکی نداشته باشد» و این رازی بود که امام سجاد(ع) در دل داشت.

خبرنگار : آریانا شمس - رویا درودی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار