دبیر ستاد اربعین استان فارس تاکید کرد؛

الزام زائران اربعین برای ثبت‌نام در سامانه سماح

فارس (پانا) - دبیر ستاد اربعین استان فارس گفت افرادی که قصد شرکت در پیاده‌روی اربعین دارند الزاما باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، این سامانه هم‌اکنون در دسترس زائران قرار دارد و کلیه خدماتی که قرار است در ستاد اربعین ارائه داده شود به زائرانی تعلق دارد که در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
الزام زائران اربعین برای ثبت‌نام در سامانه سماح

سید مجتبی علوی در گفت‌وگو با پانا گفت: ارز اربعین شامل همه افراد بالای پنج سال می‌شود و مقدار این ارز برای هر فرد دویست هزار دینار عراقی است که برای دریافت آن باید به سامانه سماح مراجعه کنند. برای ثبت‌نام در سامانه سماح اطلاعاتی همچون کد ملی، شماره تلفنی که باید به نام زائر باشد، تاریخ اعزام و تاریخ بازگشت، مرز خروجی زائر، شماره گذرنامه و نوع وسیله نقلیه جهت سفر تا مرز مورد نیاز است.

علوی با تاکید بر اهمیت گذرنامه در سفر اربعین گفت: زائرانی‌ که قصد سفر به کشور عراق را دارند و گذرنامه در اختیار ندارند یا اعتبار آن تمام شده است، می‌توانند به مراکز صدور گذرنامه یا سامانه‌هایی همچون پلیس من و... برای گرفتن گذرنامه مراجعه کنند و گذرنامه‌های بین‌المللی را دریافت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه افرادی که فقط قصد استفاده از گذرنامه را برای اربعین و زیارت در کشور عراق دارند، می‌توانند تقاضای گذرنامه زیارتی دهند که با مراجعه به اپلیکیشن پلیس من و وارد کردن اطلاعات خود گذرنامه خود را دریافت کنند. همچنین اعتبار این گذرنامه‌ها تا پنج سال خواهد بود.

دبیر ستاد اربعین استان با تصریح بر اینکه مرز خروجی استان فارس مرز شلمچه است که هر سال سازمان‌ها، ادارات، تعدادی از موکب‌ها در آنجا مستقر و آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند، اضافه کرد: تا این لحظه ۱۰۸ موکب در سامانه موکب‌های ستاد عتبات عالیات ثبت‌نام کرده‌اند که این موکب‌ها در شلمچه، نجف، کربلا و شهرهای کاظمین و سامرا مستقر هستند و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم، تهیه بلیط اتوبوس است که کلیه ناوگان‌های حمل و نقل اعلام آمادگی کردند که در مسیر شلمچه و خرمشهر به زائران اما‌م حسین(ع) خدمات‌رسانی داشته باشند. صدور بلیط‌های اتوبوس نیز به‌صورت اینترنتی است که در صورت تخلف، زائران می‌توانند با تلفن گویای ۱۴۱ راهداری حمل و نقل جاده‌ای تماس و پیگیری کنند. همچنین ماموران اداره راهداری حمل و نقل جاده‌ای در پایانه‌ها مستقر هستند که زائرین می‌توانند به آنها مراجعه کنند.

علوی افزود: کسانی که امکان استفاده از خودرو شخصی خود را دارند سعی کنند با ظرفیت کامل حداقل چهار نفر به مرز مراجعه کنند، در مرز پارکینگ به اندازه کافی برای این افراد در نظر گرفته شده است. یکی از اقدامات مهم و فرهنگی ستاد اربعین استان فارس این است که در همه موکب‌ها یک نفر قرار دارد که از طرف کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین قرار دارد که جوابگوی سوالات شرعی، دینی و اعتقادی زائران هستند همچنین حدود 6 جایگاه ویژه برای سوخت رسانی به وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد اربعین استان فارس اضافه کرد: در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین شعار کربلا طریق الاقصی به عنوان شعار امسال اربعین انتخاب شده است.

خبرنگار : رضا رئیسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار