مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خبر داد:

رکوردشکنی کشاورز بیضایی با تولید بیش از ۵ هزار تُن گوجه‌فرنگی

فارس (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: یک کشاورز بیضایی با برداشت 5 هزار و ۲۵۰ تُن گوجه‌فرنگی از مزرعه ۲۱ هکتاری خود، رکورد تازه‌ای در کاشت و برداشت این محصول به ثبت رساند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
رکوردشکنی کشاورز بیضایی با تولید بیش از ۵ هزار تُن گوجه‌فرنگی

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛ صدیقه مویدی بیان کرد: برداشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان از نیمه تیرماه آغاز شده است و تا اوایل آذر ادامه دارد.

به گفته وی، این کشاورز حسین‌آبادی با برداشت ۲۵۰ تُن گوجه‌فرنگی در هر هکتار (در سه چین) کاندید کشاورز نمونه گوجه‌کار استان شد.

مویدی اظهار کرد: در شهرستان بیضا به‌طور معمول از هر هکتار زمین کشاورزی حدود ۶۰ تُن گوجه‌فرنگی به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: به دلیل کیفیت بالا و بازارپسندی این محصول، علاوه بر فروش در بازارهای داخلی به کشورهای پاکستان، عراق، امارات و قطر نیز صادر می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکبر دانایی، کشاورز باتجربه و خوش‌فکر بیضایی توانسته با کشت به روش نشائی، نصب سیستم آبیاری نوار - تیپ، تغذیه مناسب، بهره‌گیری از کلاس‌های آموزشی جهاد کشاورزی و به‌کارگیری اصول فنی به این میزان تولید محصول دست یابد که گامی بلند در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ خودکفایی و اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نزدیک به ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اذعان کرد: در سال گذشته ۸۷ هزار تُن گوجه‌فرنگی به مراکز خرید تضمینی و میادین میوه و تره‌بار تحویل داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار