معاون وزیر آموزش و پرورش:

فرهنگیان فارس سرآمد فرهنگیان کشور

تهران (پانا) _ معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: متولیان آموزش و پرورش در استان پهناور فارس شما فرهنگیان هستید و همواره در کشور سرآمد فرهنگیان کشور بوده‌اید.

کد مطلب: ۱۴۶۷۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان فارس سرآمد فرهنگیان کشور

حجت‌اله الماسی در دیدار با شورای معاونان اداره کل، نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز و عشایری، در باشگاه فرهنگیان شماره یک شیراز، اظهار کرد: با تجلیل از آموزش و پرورش فارس و همکاران فرهنگی استان، به واسطه انتخاب فارس جز پنج استان برتر کشور، خاطرنشان کرد: استان فارس ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند جایگاه خود را ارتقا دهد و بالاتر از جایگاه فعلی قرار گیرد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: با وجود مخالفت‌هایی که وجود داشت طرح بزرگ اجرای رتبه‌بندی با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشت اجرا شد و اگر این دولت آن را اجرایی نمی‌کرد این طرح هرگز عملی نمی‌شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌هایی شده بود که این دولت در حوزه آموزش و پرورش با چالش‌های اساسی رو به رو می‌شود اما به لطف الهی و تلاش‌های خالصانه این چالش‌ها را پشت سر گذاشتیم.

الماسی اذعان کرد: احیای دانشگاه فرهنگیان و تاثیر نمرات کتبی در کنکور از کارهای بزرگی است که علی رغم هجمه‌های شدید و متعدد، در این دولت انجام شد و به ثمر نشست.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز تبیین امری بسیار ضروری و حیاتی است و نباید اجازه داد آموزش و پرورش را بیش از این تضعیف کنند، لذا باید از ظرفیت حوزه های ستادی و مدیریتی در این راستا بهره مند شد.

وی ادامه داد: انسجام و همدلی بیش از پیش باعث خواهد شد تا اداره کل آموزش و پرورش فارس همچنان به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود و جایگاه خود را ارتقا بخشد.

 الماسی افزود: آمار جذب نیروی انسانی در سال جاری بی نظیر و بی سابقه است لذا این آمار به سقف رسیده لذا جبران باقیمانده کمبود نیروی انسانی باید از طریق حق التدریسی ها و سایر روش ها انجام شود.

وی ادامه داد: توسعه متوازن هنرستان ها و رشته های مهارتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است و بودجه های لازمه پیش بینی شده است. 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: در جذب نیروی انسانی دقت قابل توجهی در سال قبل صورت گرفت و ما امسال شاهد نیروهای بسیار خوبی در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان هستیم.

وی ادامه داد: عملکرد ما باید به گونه ای باشد که شرمنده شهدا نشویم و بتوانیم در راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی گام برداریم.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار برخی از اعضای شورای معاونان به نمایندگی از فرهنگیان به ارایه مطالبی در خصوص مسائل مختلف از جمله؛ اجرای دقیق رتبه بندی، پوشش بیمه ای، کمبود نیروی انسانی، پرداخت حق التدریسی ها و ...، پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار