عیدی مدیرکل نوسازی مدارس فارس به دانش‌آموزان شیرازی

افزایش ۸۸۲ کلاس درس به فضای آموزشی سرزمین شعر و ادب

مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: مدرسه سازی فرایندی است که در تمام مناطق استان در حال انجام است و تحقق این امر نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه ادارات آب ،برق،گاز وشهرداری ها است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۸۸۲ کلاس درس به فضای آموزشی سرزمین شعر و ادب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ محمدخلیل خرد مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس با بیان اینکه در استان فارس با حدود 124 هزار کیلومتر مربع وسعت، به عنوان سومین استان پهناور کشور با 60 منطقه آموزشی بالغ بر 950 هزار دانش‌آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند، اظهارداشت: در استان فارس با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت دانش آموزی، سطح و کیفیت خدمات باید به گونه‌ای باشد که نیازهای ضروری و حداقلی دانش‌آموزان در بخش‌های روستایی، عشایری، مناطق صعب‌العبور و مناطق شهری تامین شود.

خرد با تاکید براینکه خدمات‌رسانی به مناطق مذکور از اولویت‌ها و دستورکارهای مهم این اداره کل می‌باشد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کلاس‌های درس نیاز به بازسازی دارد؛ هرچند که حجم کاری که از ابتدای انقلاب تا کنون اتفاق افتاده در توسعه و افزایش فضا و زیرساخت های آموزشی تحولات چشمگیری ایجاد کرده؛ اما هنوز هم نیازهایی وجود دارد که باید با تلاش مضاعف برطرف شود.

افزایش 112 هزار و 767 متر مربعی فضای آموزشی استان

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس گفت: طی یک سال گذشته تعداد 694 فضای آموزشی و پرورشی آموزشی در استان در حال احداث بوده که از این تعداد 105 فضای آموزشی و پرورشی آموزشی و تربیتی طی مهرماه و 75 فضای آموزشی و پرورشی آموزشی و تربیتی در بهمن‌ماه 1402 به بهره‌برداری رسیده‌است.

وی مجموع فضای آموزشی و پرورشی های آموزشی و تربیتی سال 1402 را 180 فضای آموزشی و پرورشی عنوان و خاطرنشان‌کرد: این تعداد فضای آموزشی و پرورشی معادل 882 باب کلاس درس می‌باشد که بابهره‌برداری از آنها 112 هزار و 767 متر مربع به فضای آموزشی استان اضافه شده است.

سهم 50 درصدی خیران در احداث مجموعه‌های آموزشی

خرد با اشاره به سهم 50 درصدی خیران در احداث این مجموعه‌های آموزشی ابرازداشت: تعداد 93 فضای آموزشی و پرورشی خیرساز از ابتدای سال کلنگ‌زنی شده‌است که امیدواریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند و در مدار ارایه خدمات آموزشی قرار گیرند.

خرید 55 میلیارد تومان تجهیزات و ملزومات آموزشی طی سال گذشته

مدیرکل نوسازی مدارس فارس همچنین از خرید 55 میلیارد تومان تجهیزات و ملزومات آموزشی طی سال گذشته خبرداد و خاطرنشان‌کرد: از این مبلغ بالغ بر 21 میلیارد و 500 میلیون تومان تجهیزات هنرستانی بوده است که معادل 6 میلیارد از این تجهیزات در مهرماه به آموزش و پرورش فارس تحویل داده شده است.

وی از جمله تجهیزات و ملزومات خریداری و تحویل داده شده را چرخ خیاطی، کامپیوتر، پنل خورشیدی، میز پی.ال.سی(برق صنعتی) عنوان کرد و افزود: بالغ بر 14 و نیم میلیارد تومان تجهیزات و ملزومات از جمله کامپیوتر، لوازم صنعتی و شیمیایی و همچنین میز آموزش الکترونیکی نیز با هدف افزایش کیفیت آموزش و بالابردن سطح بهره‌وری هنرستان‌ها در حال خریداری است.

استفاده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع وکارخانجات 

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس، سال آینده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی کارخانجات و صنایع مختلف استان در راستای بهبود شرایط مدارس استفاده بهینه‌تر و بهتری خواهد شد، هرچند صنایع فولاد و پتروشیمی اقدامات قابل توجهی داشته اند.

 خرد از تلاش ها و حمایت های استاندار فارس به عنوان رییس شورای آموزشی این استان تقدیر و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های استاندار فارس مسیر مشارکت کارخانجات و صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌‎های اجتماعی‌شان در حوزه مدرسه‌سازی هموارتر شده است.

به کارگیری ظرفیت مولدسازی برای نخستین بار در استان فارس

وی با بیان اینکه علاوه براین، ظرفیت مولدسازی برای احداث مدارس نیز برای نخستین بار در استان فارس فعال شده است؛ اظهارداشت:تعدادی مزایده ساختمان های شناسایی شده انجام وبرخی به زودی آغاز می شود و منابع مالی حاصل از آنها برای به پایان رساندن فضای آموزشی و پرورشی های نیمه تمام به کار گرفته خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس تعداد فضای آموزشی و پرورشی های نیمه تمام این استان در حوزه‌های آموزشی، پرورشی و... را هزار و 115 فضای آموزشی و پرورشی اعلام و اظهارامیدواری کرد که این فضای آموزشی و پرورشی ها در آینده نزدیک به بهره برداری برسند.

خرد با اشاره به اینکه جشنواره خیرین خارج از کشور نیز برای نخستین بار در سال جاری در کشور دبی امارات متحده عربی با حمایت مجمع خیرین استان فارس برگزار شده، ابرازداشت: دبیرخانه این جشنواره در استان فارس تشکیل شده و منابع مالی حاصل از کمک های خیران در این جشنواره به زودی در بحث توسعه زیرساخت ها، احداث مدارس و تامین تجهیزات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلساتی با مسئولان شرکت عمران صدرا و اداره کل راه و شهرسازی فارس برای احداث مدارس در جریان مسکن مهر طرح اقدام نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: کارگروه هایی در این راستا تشکیل و نیازسنجی ها و اقدامات لازم برای ساخت مدارس انجام شده که در همین راستا تا کنون در شهرهای آباده-اقلید-بوانات- نی ریز-...وهمچنین 5 نقشه برای ساخت مدارس در طرح نهضت ملی مسکن شهر صدرابه شرکت عمران صدرا ارایه شده است.

اجرای 260 هزار مترمربع آسفالت در مدارس استان فارس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس در جمع بندی سخنان خود از اجرای 260 هزار مترمربع آسفالت در مدارس سطح این استان خبر داد و گفت: علاوه براین 100 هزار مترمربع نیز از پشت بام مدارس ایزوگام شده است.

خرد همچنین از استانداردسازی سیستم گرمایشی بالغ بر 300 کلاس درس طی سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: پیگیری این موضوع هستیم که در قالب طرح شهید عرب تعداد بیشتری از مدارس ایشان را با سیستم های استاندارد گرمایشی تجهیز کنیم.

همه مسئولان باید از بحث مدرسه سازی حمایت کنند

وی با تاکید براینکه همه مسئولان باید از آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در بحث مدرسه سازی حمایت کنند؛ تصریح کرد: مدرسه سازی فرایندی است که در تمام مناطق استان در حال انجام است و تحقق این امر نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه ادارات آب ،برق،گاز وشهرداری ها است.در پایان ضمن اینکه از حمایت های قبلی ارگان های مذکور تشکر وقدردانی می شود از خیرین بزرگوار ومجامع خیرین استان فارس وشهرستان ها که شبانه روز در تلاش هستند سپاسگزاری می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار