بانشی: استقلال ملی، یکی از دست آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، است

شیراز(پانا)-همزمان با شروع دهه فجر ، زنگ انقلاب در مدارس کشور و فارس نواخته شد و به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، استقلال ایران در حکومت پهلوی مخدوش و شدیدا آسیب دیده بود. بطوری که در رابطه با استقلال سیاسی ما کل مناسبات قدرت،مناسبات اجرایی و درونی نهادهای ما بطور کلی تحت تاثیر قدرت‌های بزرگی مثل آمریکا و انگلیس بود؛ در واقع این انقلاب اسلامی بود که استقلال را به کشور بازگرداند.

کد مطلب: ۱۱۵۹۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بانشی: استقلال ملی، یکی از دست آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، است

جهانبخش بانشی امروز در حاشیه آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه شاهد علامه امینی ناحیه یک شیراز، در گفت‌وگو با پانا گفت: با روشنگری و حرکت مجاهدانه حضرت امام خمینی (ره) به عنوان معمار بزرگ و معمار بلند اندیشه انقلاب اسلامی، نهضت انقلاب ما تقریبا از سال۱۳۴۱ شکل گرفت و لحظه‌ای هم خاموش نشد.
با بیان اینکه نام انقلاب اسلامی با مجاهدت‌ها، تلاش‌ها و مبارزات خستگی ناپذیر گسترده‌تر و وسیع‌تر شده است، افزود: با نثار خون جوانان غیور و مردم علاقمند به مکتب اسلام، پیشرفت و نجات ایران از چنگال استبداد، انقلاب ما به پیروزی رسید.

او با اشاره به شعار استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی اظهار کرد: مردم خواسته ها و مطالبات خود را در شعارهای انقلاب مطرح کردند و به دنبال تحقق این اهداف تلاش کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در ادامه درمورد استقلال اقتصادی ما در دوران قبل از انقلاب گفت: استقلال اقتصادی ما نیز مخدوش شده بود و در واقع به نوعی به سمت مصرف گرایی حرکت کرده بود و این اعتماد به نفس را نداشتیم که ما میتوانیم روی پای خودمان باایستیم و میتوانیم کارهای بزرگ انجام بدهیم و در مسیر های علمی قدم‌های بلندی برداریم، اما در سایه آرمان‌های انقلاب به حمداله به استقلال اقتصادی و علمی نیز دست یافتیم.

به گفته او در دوران پهلوی، حتی استقلال فرهنگی ما آسیب دیده بود و اصول اعتقادی ما که از مبانی اصلی استقلال محسوب می‌شد سرکوب شده بود.

بانشی، یکی از دست آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را استقلال ملی برشمرد و اضافه کرد: ما میتوانیم با تلاش‌های علمی، فرهنگی و سیاسی به بنیان‌های استقلال کشور کمک کنیم.

او اظهار کرد: دشمنان ایران و انقلاب در این چند سال گذشته فشار های مختلفی خصوصا از راه تحریم‌های ظالمانه بر ما وارد کردند که هدف آن‌ها لگد‌مال کردن همین روحیه استقلال ما بوده است که با مقاومت و ایستادگی و توجه به بحث اقتصاد مقاومتی که حضرت مقام معظم رهبری مد نظر دارند و همچنین با برداشتن گام های بلند در عرصه‌های فناوری و علمی توانسته‌ایم و میتوانیم در راستای استقلال و تقویت و تحقق بنیان‌های استقلال در کشور گام برداریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، یکی از برنامه‌های انقلابی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان در این ایام را تشریح اهداف انقلاب عنوان کرد و افزود: در این بخش برنامه‌هایی از جمله بازخوانی اهداف دوران انقلاب در قالب گفت‌و‌گو‌های دو جانبه بین دانش‌آموزان و افراد آگاه نسبت به فضای انقلاب، برنامه‌های خاطره‌گویی افرادی که آن زمان حضور داشتند یا خواندن خاطراتی که از ایام انقلاب باقی مانده است، اجرا می‌شود.

بانشی افزود: جشن‌ها و فعالیت‌هایی را نیز مدارس در فضای مجازی تدارک دیدند که از جذابیت های زیادی برای دانش‌آموزان برخوردار است.
او برنامه هایی برای تجلیل از شهدا و تجلیل از خانواده شهدا را نیز از عمده برنامه‌های دانش‌آموزی در دهه فجر عنوان کرد و افزود: امیدواریم همه فرزندان انقلاب در مسیر شهدای انقلاب قرار گیرند و این مسیر را با قاطعیت طی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار