رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

پایش مراقبت و آموزش ۲۴ هزار نفر توسط پزشکان خانواده در فارس

شیراز(پانا)_ در نشست بررسی آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس جدید، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پایش، مراقبت و آموزش ۲۴ هزار نفر در دو روز گذشته از سوی پزشکان خانواده در فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
پایش مراقبت و آموزش ۲۴ هزار نفر توسط پزشکان خانواده در فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی با بیان اینکه اطلاعات بیماران تایید شده ابتلا به کروناویروس جدید نیز به صورت روزانه از سوی پزشکان خانواده فارس در سامانه الکترونیک سیب ثبت می شود، گفت: به همت پزشکان خانواده در فارس، رصد و پیگیری بیماریابی های مربوط به این بیماری به خوبی در فارس درحال انجام است.

مهرزاد لطفی افزود: هر معاونت گزارشی از مواردی که نیازمند مطرح شدن در شورای تامین سلامت فارس در استانداری است، به رییس دانشگاه ارایه کنند.

لطفی با اشاره به اینکه توزیع ماسک برای سازمان نظام پزشکی نیز بر اساس پروتکل مصوب شده از سوی اعضای کارگروه در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: گزارشی تصویری از توزیع ماسک در داروخانه‌های منتخب تهیه و در فضای مجازی و رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

او در راستای اقدامات بسیج ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد داد در شورای تامین سلامت فارس مطرح شود تا برپایی نقاهتگایی برای اقدامات پیشگیرانه در نظر گرفته شده، در صورت نیاز در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

رییس سازمان نظام پزشکی شیراز نیز در این نشست با تاکید بر توسعه اطلاع‌رسانی و مشارکت سازمان‌ها در پیشگیری از ترددها و رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر، پیشنهاداتی درباره اقدامات پیشگیرانه ارایه داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه، از نظارت‌ها و بازدیدهای انجام شده در معاونت درمان دانشگاه از مراکز درمانی برای بررسی میزان آمادگی این مراکز درمانی در زمان بحران خبر داد و مطالبی در زمینه برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده در این راستا ارایه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار