معاون آموزشی دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان ملارد:

«همیار سمپاد» فرصتی مناسب برای پذیرش مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان است

ملارد(پانا) - معاون آموزشی دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان شهدای مدافع حرم شهرستان ملارد، اجرای طرح «همیار سمپاد» را، فرصتی مناسب برای پذیرش مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۵۴۷۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
«همیار سمپاد» فرصتی مناسب برای پذیرش مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان است

 

طیبه کریمی، معاون آموزشی دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان ملارد، در گفت‌وگو با پانا درباره طرح همیار سمپاد بیان کرد: «این طرح با هدف ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان مدارس کم‌برخوردار، از طریق همکاری با دانش‌آموزان مدارس سمپاد راه‌اندازی شده است. در این طرح، دانش‌آموزان سمپاد به‌عنوان همیاران آموزشی وارد مدارس محروم می‌شوند و در دروسی مانند ریاضیات، علوم و دیگر دروس، به دانش‌آموزان تدریس می‌کنند. هدف اصلی این طرح، تقویت همکاری علمی میان مدارس سمپاد و مدارس کم‌برخوردار و کاهش فاصله‌های آموزشی است.»

کریمی در ادامه به فواید این طرح اشاره کرد و افزود: «طرح همیار سمپاد علاوه بر ارتقای علمی دانش‌آموزان مدارس محروم، فرصتی مناسب برای دانش‌آموزان سمپاد فراهم می‌آورد تا مهارت‌های تدریس، مشاوره و ارتباطی خود را تقویت کنند. دانش‌آموزان سمپاد از طریق آموزش به هم‌سالان خود، مسئولیت‌پذیری بیشتری پیدا کرده و تجربه‌های ارزشمندی در زمینه تدریس کسب می‌کنند. این هم‌افزایی علمی و اجتماعی موجب رشد علمی و شخصی هر دو گروه می‌شود.»

وی درباره چگونگی اجرای این طرح در دبیرستان فرزانگان تصریح کرد: «این دبیرستان در راستای اجرای این طرح، اقدام به تشکیل کلاس‌های مجازی در بستر شاد کرده است. در این کلاس‌ها حدود ۱۴۵ دانش‌آموز از مدارس کم‌برخوردار حضور دارند و همیاران سمپاد، زیر نظر مدیر دبیرستان، کادر آموزشی و دبیران، به تدریس دروس می‌پردازند. همچنین برای درک بهتر مفاهیم، محتوای آموزشی تولید کرده و به سؤالات درسی دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند. این طرح باعث می‌شود که دانش‌آموزان مدارس غیرسمپاد نیز از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان بهره‌مند شوند.»

کریمی هدف از اجرای این طرح را تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مدارس محروم و توسعه عدالت آموزشی دانست و اظهار کرد: «علاوه بر برگزاری کلاس‌های آنلاین، همیاران سمپاد در برخی روزها به‌صورت داوطلبانه، با در دست داشتن معرفی‌نامه از مدرسه و با هماهنگی والدین و مدیران مدارس کم‌برخوردار، به‌صورت حضوری در کلاس‌های درس شرکت می‌کنند و به تدریس و پاسخگویی به سؤالات دانش‌آموزان می‌پردازند.»

معاون آموزشی دبیرستان فرزانگان استعداد درخشان ملارد، در پایان با اشاره به بازخوردهای مثبت این طرح، خاطرنشان کرد: «نتایج به‌دست‌آمده و بازخوردهای دریافتی از دانش‌آموزان و والدین، نشان‌دهنده موفقیت چشمگیر این طرح است. دانش‌آموزان مدارس کم‌برخوردار، از کیفیت بالای تدریس و نحوه انتقال مفاهیم تخصصی بهره‌مند شدند و در عین حال، دانش‌آموزان سمپاد نیز مهارت‌های جدیدی در فرآیند تدریس به دست آوردند. هدف ما گسترش این طرح به دیگر مدارس محروم است تا دانش‌آموزان بیشتری از آن بهره‌مند شوند.»

خبرنگار : دانش‌آموزان: کیانا ویسی، ستایش درویشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار