دبیر و کارشناس ادبیات و علوم اجتماعی:
دانشآموزان نیروی محرکه توسعه کشور هستند
ملارد (پانا) - دبیر و کارشناس ادبیات و علوم اجتماعی ملارد، بر نقش محوری دانشآموزان در پیشرفت ملی تاکید کرد و دانشآموزان را نیروی محرکه توسعه کشور دانست.

محمد اکبری، دبیر و کارشناس ادبیات و علوم اجتماعی ملارد در گفتوگو با پانا با بیان اینکه دانشآموزان پایههای اساسی جامعه و آیندهسازان این مرز و بوم هستند، آنان را ظرفیتی بیبدیل برای نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: «دانشآموزان باید همچون جوانان دوران دفاع مقدس، با روحیه جهادی در عرصه علم و دانش بکوشند و سعی کنند در تحصیلات خود ممتاز باشند.»
این کارشناس ادبیات و علوم اجتماعی با اشاره به ویژگیهای برجسته دانشآموزان اظهار داشت: «برنامهریزی صحیح، مدیریت زمان و توجه همزمان به مسائل درسی، اخلاقی و رفتاری از الزامات موفقیت جوانان است.»
وی جوانی را دوران طلایی و تکرار نشدنی زندگی خواند و تأکید کرد: «دانشآموزان باید با بهکارگیری نشاط و انرژی این سالها، در مسیر خودسازی و رشد علمی و فرهنگی گام بردارند.»
اکبری با هشدار درباره از دست رفتن فرصتهای موجود گفت: «اگر نسل امروز از ظرفیتهای خود بهدرستی استفاده نکند، حرکت جامعه بهسوی توسعه و پیشرفت کند خواهد شد.»
وی خطاب به مسئولان آموزشی نیز افزود: «مدیران مدارس باید با ایجاد بسترهای مناسب، مشوق شکوفایی استعدادهای دانشآموزان باشند و توسعه همهجانبه را از دورههای ابتدایی و متوسطه کلید بزنند.»
این کارشناس با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» خاطرنشان کرد: «توجه به سلامت جسمی و فعالیتهای ورزشی در کنار پیشرفت تحصیلی و اخلاقی، ضرورتی انکارناپذیر است.»
وی دانشآموز، خانواده و آموزش و پرورش را سه ضلع مکمل یک مثلث دانست و افزود: «حذف هر یک از این ارکان، به نقصان در فرآیند شکلگیری شخصیت دانشآموزان میانجامد.»
اکبری در پایان با اشاره به ضریب هوشی بالای دانشآموزان ایرانی گفت: «هوش و استعداد جوانان ما دستکمی از دیگر ملل ندارد و باید با هدفگذاری دقیق در آموزش و پرورش، این ظرفیت را به موتور محرکه پیشرفت کشور تبدیل کرد.»
ارسال دیدگاه