مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس:
یکی از جنبه های مانور انقلاب،تمرینی برای رشد هوش هیجانی دانش آموزان است
قدس(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس، یکی از جنبه های مانور انقلاب را تمرینی برای رشد هوش هیجانی دانش آموزان دانست.
![یکی از جنبه های مانور انقلاب،تمرینی برای رشد هوش هیجانی دانش آموزان است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/wQ2RLQ06b3Bq/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHQiKP59kW2qosAIKXaKdntA,,/IMG_20250211_104206.jpg)
محمد قاسمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس، در حاشیه مانور یاران انقلاب این شهرستان، اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت، چندین وظیفه مهم بر عهده داریم. یکی از این وظایف، علاوه بر تقویت حافظه و هوش شناختی دانشآموزان، توجه به پرورش و تقویت هوش عاطفی و هیجانی آنهاست.
وی با اشاره به تأثیر اینگونه برنامهها بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان، افزود: برنامههایی مانند مانور یاران انقلاب، زمینهساز اجتماعی شدن و تقویت هوش هیجانی دانشآموزان است. کار گروهی در کنار همسالان، فرصتی را فراهم میکند تا آنها بسیاری از مهارتهای زندگی را بیاموزند و در مسیر رشد فردی و اجتماعی گام بردارند.
قاسمی با تأکید بر اهمیت هوش هیجانی خاطرنشان کرد: مدارس باید دارای امکانات و فضای مناسبی باشند تا بتوانند در کنار آموزش دروس، به تقویت هوش هیجانی دانشآموزان نیز بپردازند. برخی از افراد بهطور طبیعی از حافظه و هوش شناختی بالایی برخوردارند، اما همه دانشآموزان یکسان نیستند. برخی میتوانند توانمندیهای خود را در حوزههای دیگر نشان دهند. درواقع، افرادی که هوش هیجانی بالاتری دارند، معمولاً در آینده موفقتر خواهند بود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در پایان تصریح کرد: مدرسه، بهترین مکان برای پرورش و تقویت هوش هیجانی دانشآموزان است. در محیط مدرسه، آنها مهارتهای زندگی و اجتماعی شدن را از طریق تعامل با یکدیگر میآموزند. این فرایند به آنها کمک میکند تا از طریق تجربه و آزمون و خطا، به شهروندانی آگاه و مسئولیتپذیر در آینده تبدیل شوند.
ارسال دیدگاه