مدیر حوزه برگزاری المپیاد شهرستانهای استان تهران:
المپیاد چالشی مثبت برای شکوفایی ذهن است
دماوند (پانا) - مدیر حوزه برگزاری المپیاد شهرستانهای استان تهران، المپیاد را چالشی مثبت برای شکوفایی ذهن دانشآموزان دانست.
![المپیاد چالشی مثبت برای شکوفایی ذهن است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/P1nnmLCvZ5Ca/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHX4WBSsf6VFwsAIKXaKdntA,,/%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF.jpg)
زینب پنجستونی، مدیر حوزه برگزاری المپیاد شهرستانهای استان تهران و مدیر دبیرستان فتحالمبین شهرری در گفتوگو با خبرنگار پانا درباره روند برگزاری المپیاد علمی اظهار کرد: «این رقابتها در رشتههای نجوم، رسانه، شیمی، ریاضی، زیست، فیزیک، نانو و... در ۲ نوبت برگزار شد. شیفت اول از ساعت ۹ صبح و شیفت دوم از ساعت ۱۴ آغاز میشد و معمولاً تا ساعت ۱۶ ادامه داشت.»
وی با اشاره به استقبال دانشآموزان از این آزمون افزود: «حضور در آزمونهای شیفت صبح نسبت به بعدازظهر بیشتر بود؛ حداقل یکسوم دانشآموزان در نوبت صبح شرکت کردند اما در شیفتهای بعدازظهر بسته به موضوع آزمون، تعداد شرکتکنندگان کمتر بود. با این حال برای دانشآموزانی که در المپیاد حضور داشتند، پذیرایی در نظر گرفته شد و آزمون در فضایی آرام و شاد برگزار شد.»
مدیر دبیرستان فتحالمبین همچنین از موفقیت برخی دانشآموزان این مدرسه خبر داد و گفت: «چندین دانشآموز از دبیرستان ما نیز در المپیاد شرکت کردند که دو نفر از آنها در رشته نانو موفق به کسب رتبه شدند.»
پنجستونی درباره اهمیت برگزاری المپیادهای علمی تأکید کرد: «شرکت در المپیادها فرصتی برای درک بهتر محیط رقابت، افزایش دانش و شکوفایی استعدادها است. این رقابتها میتوانند دانشآموزان را به سمت یادگیری علوم جدید سوق دهند. سوالات آزمون به موضوعات روز علمی مرتبط بود و سطح بالایی داشت، بنابراین شرکتکنندگان نیازمند آمادگی علمی کافی برای رقابت بودند. بهطور کلی، حضور در المپیاد، هم برای دانشآموز و هم برای مدرسه، یک تجربه ارزشمند محسوب میشود.»
وی در خصوص عدم حضور برخی دانشآموزان در آزمون توضیح داد: «برخی از دانشآموزانی که در المپیاد ثبتنام کرده بودند، به دلیل فاصله زیاد محل برگزاری آزمون با محل سکونتشان، موفق به حضور نشدند. از آنجا که حوزه امتحانی فتحالمبین در شهرری قرار دارد، برخی دانشآموزان از سایر مناطق در رفتوآمد با مشکل مواجه شدند. به نظر میرسد که افزایش تعداد حوزههای برگزاری آزمون، میتواند استقبال بیشتری را به همراه داشته باشد و دانشآموزان با انرژی و آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنند.»
در پایان، این مقام مسئول خطاب به دانشآموزان خاطرنشان کرد: «شرکت در المپیاد نباید صرفاً با هدف کسب مقام باشد، بلکه حضور در آزمون، پاسخ به سوالات و مواجهه با چالشهای علمی، خود یک تجربه ارزشمند و زمینهساز رشد فکری و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان خواهد بود.»
ارسال دیدگاه