کارشناس گردشگری شهرستان ملارد:
آشنایی دانشآموزان با اماکن تاریخی ایران، موجب افزایش آگاهی آنها از ارزشها و اصالت میهن خود میشود
ملارد (پانا) - کارشناس گردشگری شهرستان ملارد، آشنایی دانشآموزان با اماکن تاریخی ایران را عاملی مؤثر در افزایش آگاهی آنها از ارزشها و اصالتهای میهن دانست.
مجید رحیمی، کارشناس گردشگری شهرستان ملارد،در خصوص آشنایی با اماکن تاریخی گفت: «آشنایی هر شهروند ایرانی با اماکن تاریخی و بناهای باستانی یکی از ملزومات به شمار میرود. کسب اطلاعات درباره تاریخ کشور، به ویژه برای دانشآموزان و نوجوانان، موجب افزایش آگاهی آنها از ارزشها و اصالت وطن میشود. با کسب اطلاعات درباره اماکن تاریخی و بناهایی که دارای تاریخچه کهن هستند، دانشآموزان به عنوان آیندهسازان ایرانی، دانش و مهارت لازم برای معرفی کشور خود به دیگران را تقویت میکنند.»
وی درباره روشهای آشنایی دانشآموزان با بناهای تاریخی و گردشگری ایران، افزود: «راههای متعددی برای افزایش اطلاعات و آشنایی دانشآموزان با اماکن تاریخی و گردشگری ایران وجود دارد. از جمله این روشها میتوان به مطالعه سفرنامهها، مقالات مرتبط، سفر به مکانهای تاریخی و گردشگری، و تحقیق در مورد تاریخچه ساخت این بناها اشاره کرد.»
رحیمی همچنین به اصلیترین و مؤثرترین روش برای شناخت دانشآموزان با بناهای تاریخی و گردشگری اشاره کرد و گفت: «اگرچه همه روشهای ذکر شده مؤثر و مفید هستند، اما اصلیترین راه آموزش در کلاسهای درس است. نظام آموزشی باید بهروز باشد و به همه دانشآموزان درباره اماکن تاریخی و گردشگری آموزشهای لازم را ارائه دهد. محیط آموزشی با وجود جو فعال و پویا میان دانشآموزان، موجب یادگیری بهتر آنها میشود. اگر معلمان به دانشآموزان درباره ارزشها و اصالتهای میهن خود آموزش دهند، دانشآموزان نیز بهخوبی با آنها آشنا خواهند شد.»
این کارشناس درباره تأثیر اردوهای گردشگری و تفریحی به مقصد بناهای تاریخی در روند تکامل شناخت دانشآموزان، اظهار کرد: «یادگیریهایی که در کلاس درس و فضاهای مجازی صورت میگیرد، بسیار تأثیرگذار و عالی است. اما اگر دانشآموزان بناهای تاریخی و مکانهای گردشگری میهن خود را از نزدیک ببینند و آن لذت را تجربه کنند، بیشک هیچگاه آن را فراموش نخواهند کرد. یادگیری از نزدیک، با ارائه توضیحات تکمیلی توسط کارشناسان، کاملتر انجام میشود.»
رحیمی همچنین به اهمیت پویایی و فعالیت خود دانشآموزان و نوجوانان در این عرصه اشاره کرد و تصریح کرد: «همه آموزشها در صورتی ثمربخش است و نتیجهای مطلوب به همراه دارد که خود دانشآموزان نیز به دنبال کسب دانش درباره مکانهای تاریخی و گردشگری کشور خود بروند. آنها میتوانند با فعالیت در عرصههای فرهنگی، تحقیق درباره تاریخ کشور، پژوهش درباره اماکن گردشگری، سفر، شرکت در اردوهای تفریحی و گردشگری و مطالعه درباره آنها، اطلاعات و دانش خود را افزایش دهند.»
ارسال دیدگاه