مشاور دبیرستان امام علی(ع)۲ رودهن:
آزمونهای رغبت و توانایی، ابزار فنی انتخاب صحیح رشته تحصیلی است
رودهن (پانا) - مشاور دبیرستان امام علی(ع) شیفت عصر رودهن، آزمونهای رغبت و توانایی را یک ابزار فنی و تخصصی در زمینه انتخاب صحیح رشته تحصیلی و شناسایی هدفمند دانشآموزان در زمینههای مختلف شخصیتی در مدرسه برشمرد.
رضا زیارتی، مشاور دبیرستان امام علی (ع) نوبت عصر رودهن در گفتوگو با پانا درباره هدایت تحصیلی دانشآموزان اظهار کرد: «انتخاب رشته در پایه نهم، یکی از مسائل بسیار مهم و سرنوشتساز برای دانشآموزان است. در مدرسه تلاش میکنیم تا با اطلاعرسانی دقیق و بهموقع، دانشآموزان را به شرکت در آزمونهای سامانه مایمِدیو تشویق کنیم.»
وی با اشاره به اهمیت این آزمونها افزود: «آزمون رغبت که نشاندهنده علاقهمندیهای دانشآموزان است و آزمون توانایی که بیانگر استعدادهای آنها است، اهمیت زیادی از جنبههای مختلف دارند. این آزمونها ابزار مفیدی برای خودشناسی دانشآموزان هستند و به آنها کمک میکنند تا تصمیمات تحصیلی مناسبی بگیرند. همچنین این آزمونها نقش تعیینکنندهای در هدایت تحصیلی دارند و ۳۰ نمره از مجموع ۱۰۰ نمره هدایت تحصیلی به نتایج این آزمونها اختصاص دارد.»
زیارتی خاطرنشان کرد: «این آزمونها تنها ابزاری ساده نیستند بلکه با معین کردن تیپ شخصیتی و تواناییهای دانشآموزان، آنها را در مسیر انتخاب صحیح تحصیلی قرار میدهند. به همین دلیل، آزمونهای رغبت و توانایی باید با دقت و تخصص کافی انجام و پیگیری شوند تا فرآیند هدایت تحصیلی به بهترین شکل ممکن پیش برود.»
وی بر اهمیت نقش مشاوران و مدارس در هدایت تحصیلی تاکید کرد و افزود: «برگزاری این آزمونها و تحلیل دقیق نتایج آنها به دانشآموزان کمک میکند که نهتنها در زمینه تحصیلی بلکه در زمینههای شغلی و حرفهای آینده نیز انتخابهای آگاهانهتری داشته باشند.»
ارسال دیدگاه