مشاور دبیرستان امام علی(ع)۲ رودهن:

آزمون‌های رغبت و توانایی، ابزار فنی انتخاب صحیح رشته تحصیلی است

رودهن (پانا) - مشاور دبیرستان امام علی(ع) شیفت عصر رودهن، آزمون‌های رغبت و توانایی را یک ابزار فنی و تخصصی در زمینه انتخاب صحیح رشته‌ تحصیلی و شناسایی هدفمند دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف شخصیتی در مدرسه برشمرد.

کد مطلب: ۱۵۲۵۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

رضا زیارتی، مشاور دبیرستان امام علی (ع) نوبت عصر رودهن در گفت‌وگو با پانا درباره هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: «انتخاب رشته در پایه نهم، یکی از مسائل بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای دانش‌آموزان است. در مدرسه تلاش می‌کنیم تا با اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع، دانش‌آموزان را به شرکت در آزمون‌های سامانه مای‌مِدیو تشویق کنیم.»

وی با اشاره به اهمیت این آزمون‌ها افزود: «آزمون رغبت که نشان‌دهنده علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان است و آزمون توانایی که بیانگر استعدادهای آن‌ها است، اهمیت زیادی از جنبه‌های مختلف دارند. این آزمون‌ها ابزار مفیدی برای خودشناسی دانش‌آموزان هستند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا تصمیمات تحصیلی مناسبی بگیرند. همچنین این آزمون‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در هدایت تحصیلی دارند و ۳۰ نمره از مجموع ۱۰۰ نمره هدایت تحصیلی به نتایج این آزمون‌ها اختصاص دارد.»

زیارتی خاطرنشان کرد: «این آزمون‌ها تنها ابزاری ساده نیستند بلکه با معین کردن تیپ شخصیتی و توانایی‌های دانش‌آموزان، آن‌ها را در مسیر انتخاب صحیح تحصیلی قرار می‌دهند. به همین دلیل، آزمون‌های رغبت و توانایی باید با دقت و تخصص کافی انجام و پیگیری شوند تا فرآیند هدایت تحصیلی به بهترین شکل ممکن پیش برود.»

وی بر اهمیت نقش مشاوران و مدارس در هدایت تحصیلی تاکید کرد و افزود: «برگزاری این آزمون‌ها و تحلیل دقیق نتایج آن‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند که نه‌تنها در زمینه تحصیلی بلکه در زمینه‌های شغلی و حرفه‌ای آینده نیز انتخاب‌های آگاهانه‌تری داشته باشند.»

حجم فایل ویدیویی : ۱۲.۶۳M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۲:۳۱ دانلود فایل
خبرنگار : دانش‌آموز، پارسا غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار