مدیر پژوهش سرای دانشآموزی پسرانه بصیرت شهرری در گفت و گو با پانا عنوان کرد :
آزمایشگاه مدارس، بستری برای پرورش تفکر خلاق و تربیت دانشآموزان کاوشگر و نوآور است
شهرری(پانا)-مدیر پژوهش سرای دانشآموزی بصیرت شهرری، آزمایشگاه مدارس،را بستری برای پرورش تفکر خلاق و تربیت دانشآموزان کاوشگر و نوآور دانست.
بهزاد قبادی، مدیر پژوهشسرای دانشآموزی پسرانه بصیرت ناحیه ۲ ری، در گفتوگو با پانا بیان کرد: «آزمایشگاه مدارس بهعنوان واحد عملیاتی نظام آموزشی، با پرورش تفکر خلاق و تربیت افرادی کاوشگر، نوآور و مولد، نقش مهمی در شکوفایی خلاقیت و ایجاد انگیزه بیشتر میان دانشآموزان و دبیران برای دستیابی به اهداف آموزشی دارد.»
وی ادامه داد : «به مناسبت روز آزمایشگاه و با دعوت معاون متوسطه و کارشناس پژوهشسراهای شهرستانهای استان تهران ، از دانشآموزان پژوهشگر برای برپایی غرفه پژوهش و آزمایش در محل اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران دعوت شد. این غرفهها با حضور پژوهشسراهای بصیرت ری، خواجه نصیر پاکدشت و جوان شهریار در محوطه بیرونی ساختمان شهید رجایی برپا شدند.»
قبادی در ادامه تصریح کرد: «در این غرفهها، دانشآموزان پژوهشگر به همراه کارشناسان پژوهش و آزمایش، آزمایشهای مختلفی در حوزههای شیمی، نانو شیمی، فیزیک، الکتریسیته، اپتیک، مکانیک، مکاترونیک، زیستشناسی، سلولهای بنیادی، نجوم و اخترشناسی انجام دادند و تواناییهای خود را به نمایش گذاشتند. این فعالیتها در معرض دید دوایر مختلف اداره کل آموزش و پرورش، دانشآموزان و اولیا آنها قرار گرفت.»
مدیر پژوهشسرای بصیرت گفت: «دانشآموزان پژوهشگر پژوهشسرای دانشآموزی بصیرت در حوزه شیمی، آزمایشهایی مانند دست آتشین، آب جادویی، فوران آتشفشان، ماهی بادکنکی، باران رنگی، اثر انگشت شیمیدان، خون شیمیدان را اجرا کردند. در حوزه فیزیک و الکتریسیته نیز آزمایشهایی نظیر فشار هوا و گوی ماگدبورگ، مداد نورافشان، لامپ اشعه کاتدی، آونگ رقصان، بوبین روموکوف و نمایش رعد و برق، طیفنگاری گازهای تکاتمی، اثر میدان مغناطیسی بر سیم حامل جریان را به نمایش گذاشتند.»
ارسال دیدگاه