مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای تهران:
مجلس دانشآموزی، تجلیگاه هویتبخشی دانشآموزان کشور است
شهرستانهای تهران (پانا) - مدیرسازمان دانشآموزی شهرستانهای استان تهران، مجلس دانش آموزی را تجلیگاه هویتبخشی دانشآموزان دانست.
نشست مجازی اختتامیه یازدهمین دوره مجلس دانشآموزی کشور با حضور علی فلاحتکار (قائممقام سازمان دانشآموزی کشور)، عباس میرزایی (مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای استان تهران) و نمایندگان مجلس دانشآموزی با هدف بررسی اهداف سند تحول بنیادین برگزار شد.
عباس میرزایی، مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای استان تهران ضمن اشاره به ساختار سازمانی مجلس دانشآموزی به پانا گفت: «ساختار مجلس دانشآموزی متشکل از دانشآموزانی است که در ابتدا در رایگیری مدارس خود منتخب شدهاند و سپس در سطح استان و پس از آن در سطح کشور توانستهاند با توجه به تواناییهای خویش، تعداد آرای مورد نیاز را برای حضور در مجلس دانشآموزی کشور کسب کنند. نمایندگان مجلس دانشآموزی هر ۲ سال یک بار در سطح کشور انتخاب میشوند و در طول دوره خود به نقد و بررسی وضعیت مدارس مناطق و استانهای خود میپردازند و درصدد چارهجویی برای رفع مشکلات خود هستند.»
وی در خصوص فعالیتهای نمایندگان مجلس دانشآموزی عنوان کرد: «نمایندگان مجلس دانشآموزی، دانشآموزان کنشگری هستند که در مواجهه با مسائل متعددی که وجود دارند، میتوانند راهحلهای کارآمد ارائه کنند و این ارگان را به عنوان تجلیگاه هویتبخشی دانشآموزان در سطح کشور معرفی کنیم. سند تحول بنیادین نیز به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر نقشهای هویتی دانشآموزان در مجلس دانشآموزی طی دورههای متعدد تصویب شده و دانشآموزان میتوانند با مطالعه دقیق این سند به پاسخ مشکلات خود دست پیدا کنند و بدانند که دغدغههای آنها در سطح کشور مطرح شده است.»
مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای تهران اظهار کرد: «نمایندگان مجلس دانشآموزی در سطح استانهای خود میتوانند با ارائه نظرات و انتقادات در خصوص مشکلاتشان به چارهجویی بپردازند و مشکلات را از ریشه پیدا کنند و با برنامهریزی و بازنگری راههای موجود برای مقابله با مشکلات اقدام کنند. دانشآموزان در هر جایگاه، اجازه دارند در خصوص رفتار و عملکرد مسئولین، نظرات خود را بهصورت آزادانه بیان کنند.»
ارسال دیدگاه