مشاور دبیرستان فاطمیه:

خانواده بالنده اساس یک جامعه موفق است

ملارد (پانا) - مشاور دبیرستان فاطمیه‌ شهرستان‌ ملارد، خانواده بالنده را اساس یک جامعه موفق دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۷۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
خانواده بالنده اساس یک جامعه موفق است

زینب صفرپور در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «خانواده، سلول تشکیل‌دهنده جامعه و کوچکترین واحد اجتماع است. سلامت سلول‌ها به سلامت سیستم می‌انجامد و در مقابل، اختلال هر سلول به کل سیستم ضرر می‌رساند و باعث تخریب سیستم یعنی جامعه می‌شود و در نتیجه می‌توان گفت اساس یک جامعه موفق، خانواده بالنده است.»

صفرپور گفت: «خانواده تا حد زیادی در شکل‌گیری رفتار فرزندان مؤثر است. خانواده موفق، صفات مطلوب را در کودکان ایجاد می‌کند و به رشد این صفات در کودکان توجه دارد. خانواده سالم و موفق، محیطی مناسب برای رشد و تعالی فرزندان است و زمینه را برای یادگیری کنش‌ها و واکنش‌های مطلوب فراهم می‌کند. در یک خانواده موفق، پدر و مادر می‌دانند که الگویی برای فرزندان خود هستند و فرزندان در همه امور کنش‌ها و واکنش‌های خود را ازپدر و مادر یاد می‌گیرند و سنگ بنای چگونگی کنش‌های فرزندان با الگوگیری از والدین شکل می‌گیرد.»

مشاور دبیرستان فاطمیه گفت: «وجود صمیمیت بین اعضا، صحبت کردن درباره تفاوت‌‌های فردی، ارتباط روشن و سازگار، وجود اعتماد بین اعضا، برآورده شدن نیازها، پاسخگویی، قوانین باز و انعطاف‌پذیر از عوامل موفقیت یک خانواده است. همچنین می‌توان از حاکمیت ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در خانواده به عنوان یکی از موثرترین عوامل موفقیت نام برد.»

صفرپور تصریح کرد: «یک خانواده موفق می‌تواند منبع حمایت عاطفی، عشق و امنیت باشد‌ که روبه‌رو شدن با چالش‌های مختلف و سختی‌های زندگی روزمره را آسان‌تر می‌کند. این امر می‌تواند باعث افزایش سلامت روحی و روانی افراد خانواده و ارتقای موفقیت یک جامعه شود.»

وی ادامه داد: «خانواده‌‌های موفق همواره قدردان زحمات یکدیگر هستند و به‌صورت زبانی و همچنین در عمل از هم تشکر می‌کنند و این امر باعث به وجود آمدن محبت، عشق و انگیزه در خانواده می‌شود ‌و در نهایت موجب افزایش اعتماد به نفس در وجود تک‌تک اعضای خانواده می‌شود.»

مشاور دبیرستان فاطمیه گفت: «مهمترین وظیفه خانواده که نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه ایفا ‌می‌کند، آموزش مهارت‌ها و دانش به فرزندان است که آن‌ها برای ترک خانواده و حضور مستقل در جامعه نیاز دارند.»

خبرنگار : دانش آموز: فاطمه عین آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار