امام جمعه شهرستان ورامین:

وعده صادق۲ باران خشم مریدان خیبر بر سردشمنان

ورامین (پانا)- امام جمعه شهرستان ورامین در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: در وعده صادق ۲ بارانی از خشم مریدان فاتح خیبر بر سر دشمنان بارید.

کد مطلب: ۱۵۰۷۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
 وعده صادق۲ باران خشم مریدان خیبر بر سردشمنان

حجت الاسلام مجتبی عزیزی درخطبه دوم نماز جمعه گفت: هفته فرجا را خدمت جان برکفنان فراجا تبریک عرض می کنیم، ما باید به وجود این عزیزان افتخار کنیم و این زحمتکشان عرصه نظم و امنیت بدانند که دل ملت ما به تلاش های شبانه روزی آنان محکم است و آرامش و امنیت پایدار در جایجای ایران اسلامی را مدیون ایشان هستیم.

وی افزود: وقتی رسول خدا در جنگ احزاب علی را به میدان نبرد فرستادند فرمودند: «بَرَزَ الإِسْلامُ کُلُّهُ اِلی الشِّرْکِ کُلِّه»صدای نعره دنیا استکبار از گلوی بمب هایش در غزه و لبنان پیچیده آنروز علی علیه السلام از ولیش اذن میدان گرفت و امروز خلف صالح امیر المؤمنین علیه السلام(امام خامنه ای ) درست مثل جدش به میدان آمده است و این افتخاری است برای ما که در زمانی زندگی کردیم که این رهبر حکیم و الهی زندگی کرده اند در تاریخ ثبت خواهد شد که رهبر ما در شجاعت مانند جدش سید الشهدا(علیه السلام) حضور دارند.

حجت الاسلام عزیزی به وظیفه مومنان در این جنگ اشاره کرده و اظهار کرد: ما در یک جنگ تحمیلی هستیم و دشمنی داریم که هیچ قواعد انسانی را رعایت نمی کند. امیر المؤمنین علیه السلام در جنگ جمل وقتی پرچم را به فرزندش محمد حنفیه سپرد خطاب به او فرمود : تَزولُ الجِبالُ و لا تَزُلْ، عَضَّ على ناجِذِکَ، أعِرِ اللهَ جُمجُمَتَکَ، تِدْ فی الأرضِ قَدَمَکَ، اِرْمِ بِبَصَرِکَ أقصَى القَومِ، و غُضَّ بَصَرَکَ، و اعلَمْ أنَّ النَّصرَ مِن عِندِ اللهِ سُبحانَهُ. (نهج البلاغه خطبه ۱۱) .در این آوردگاه اگر کوه لرزید نباید بلرزی ، روی پایت محکم بایست و جمجمه ات را بخدا بسپار بقول سید مقاومت قدس سره لبیک یا حسین یعنی در وسط میدان بودن. مستحکم روی پایت بایست و به آخر صف دشمن نگاه کن و چشمت را نیمه باز کن تا خیال نکند از او حساب برده ای خصم نباید خیال کند که تو نگران و هراسان هستی و ما باید در جنگ اینگونه باشیم و بدانیم خریدار نهایی برای حضور در میدان جنگ حق علیه بر باطل خدای متعال است.

امام جمعه ورامین تصریح کرد: عاقبت این جنگ چه می شود؛ در قرآن کریم عاقبت این میدان اینگونه مشخص شده است: إنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ ( در جنگ در احد ) فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ ۚ ( در جنگ بدر ) وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ ۗ وَاللهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ (۱۴۰) وَلِیُمَحِّصَ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَمْحَقَ الْکَافِرِینَ (۱۴۱) در جنگ آسیب دیدن از سوی دو جبهه وجود دارد ولی ما باید در هر حالت آماده باشیم و دشمن صهیونیستی و مردم سرزمین های اشغالی بین ترس و ناامیدی دائم در حال تحول هستند و در حال فرار هستند یا در پناهگاه ها هستند ولی امت اسلامی ما در مصلی های نماز جمعه با سینه ای ستبر هستند و این فرق بین طرفداران علی با دیگران است.

وی در پایان با اشاره به این نکته که عاقبت این مبارزه همانی است که قرآن فرموده است افزود :إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ( ۱۵۵) وَمَنْ یَتَوَلَّ اللهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللهِ هُمُ الْغَالِبُونَ ( ۱۵۶) دشمن قطعا نابود خواهد شد، ولی و سرپرست ما خدا و رسول خدا است و در سایه رسول خدا علی(علیه السلام) است؛ اگر ما تکیه به خدا و اقتدا به رسول کردیم.

خبرنگار : دانش آموزان ریحانه سادات حسینی و فاطمه کوهستانی عکاس : پریا یاراحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار