کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی شهرستان ملارد:

سواد رسانه‌ای و دیجیتال بر ساده‌تر شدن فرآیند یاددهی و یادگیری موثر است

ملارد (پانا) - کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، سواد رسانه‌ای و یادگیری دیجیتال در مدارس را باعث ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر شدن فرآیند یادگیری و یاددهی دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۵۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
سواد رسانه‌ای و دیجیتال بر ساده‌تر شدن فرآیند یاددهی و یادگیری موثر است

سحر عباسی در گفت‌وگو با پانا در راستای فواید یادگیری و ارتقای سطح سواد دیجیتال گفت: «سواد دیجیتال، مجموعه‌ای از مهارت‌‌ها و دانش‌هایی است که فرد را قادر می‌سازد تا به‌طور مؤثر و کارآمد از فناوری‌ اطلاعاتی و ارتباطی در جنبه‌های مختلف زندگی خود، مهارت‌هایی مانند ارزیابی و پایش اطلاعات از میان انبوه اطلاعاتی که در فضای مجازی وجود دارد، شناسایی موارد موثق و معتبر، استفاده کارآمد از ابزارهای دیجیتال مانند مرورگرهای وب و ساخت محتواهای دیجیتال استفاده کند.»

وی خاطرنشان کرد: «دانش‌آموزان با یادگیری سواد دیجیتال می‌توانند از فناوری برای یادگیری عمیق‌تر، انجام تحقیقات، برقراری ارتباط با دیگران و خلاقیت بیشتر استفاده کنند و معلمان نیز با داشتن سواد دیجیتال می‌توانند از فناوری برای ایجاد تجربیات یادگیری جذاب‌تر و مؤثرتر برای دانش‌آموزان خود استفاده کنند.»

کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش ملارد در خصوص نقش به‌سزای یادگیری سواد دیجیتال بیان کرد: «یادگیری سواد دیجیتال در حال حاضر تأثیر قابل توجهی بر آموزش و پرورش دارد و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. از مهمترین تاثیرات یادگیری دیجیتال می‌توان به افزایش تعامل بین دانش‌آموزان، جذاب‌ و آموزنده‌تر شدن آموزش اشاره کرد و از همه مهم‌تر این‌ که سواد دیجیتال، زمینه موفقیت دانش‌آموزان در دنیای دیجیتالی امروز و آماده شدن برای دنیای آینده را هم مهیا می‌کند.»

عباسی در مورد برنامه‌هایی که برای ارتقای شایستگی دیجیتال در بین معلمان و دانش‌آموزان شهرستان ملارد صورت گرفته است، عنوان کرد: «اقدامات متعددی برای ترویج سواد دیجیتال در سطح مدارس شهرستان ملارد انجام شده است. مواردی مانند راه‌اندازی طرح آموزش برنامه‌نویسی و ارتقای سواد دیجیتال با هدف ارتقای مهارت‌های برنامه‌نویسی، طراحی و سواد دیجیتالی دانش‌آموزان و معلمان در دوره ابتدایی، برگزاری دوره‌های آموزشی سواد دیجیتال برای معلمان که طی آن نحوه استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، ابزارهای وب، نرم‌افزارهای آموزشی به آن‌ها آموزش داده شد.»

وی ادامه داد: «به همین منظور در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ حدود ۱۵ مدرسه به عنوان مدرسه‌ مجری طرح انتخاب شدند که طی آن حدود ۱۹۷ همکار و ۵۳۰۹ دانش‌آموز مورد آموزش قرار گرفتند و این برنامه‌ها در سال تحصیلی جدید نیز ادامه دارد.»

کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش ملارد در خصوص استقبال خوب و علاقه‌مندی دانش‌آموزان به یادگیری سواد دیجیتال تصریح کرد: «دانش‌آموزان از یادگیری فناوری‌های جدید، انجام فعالیت‌های عملی مانند جست‌وجوی آنلاین، ایجاد محتوای دیجیتال، برنامه‌نویسی با اسکرچ و حل مشکلات با استفاده از فناوری لذت می‌برند.‌ همچنین داشتن صبر و حوصله معلمان در امر آموزش، توضیح اهمیت و ضرورت سواد دیجیتال برای خانواده‌ها، میزان مشارکت و پیگیری آن‌ها را بالاتر می‌برد.»

خبرنگار : دانش آموز:نادیا قدیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار