مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با پانا:

مِهر آغاز یک فصل جدید از زندگی اجتماعی و آموزشی دانش‌آموزان است

ملارد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ضمن تبریک شروع ماه مهر و بهار علم و دانایی، مهر را آغاز یک فصل جدید از زندگی اجتماعی و آموزشی دانش‌آموزان دانست و آنها را، آینده‌سازان فردای کشور برشمرد.

کد مطلب: ۱۵۰۴۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مِهر آغاز یک فصل جدید از زندگی اجتماعی و آموزشی دانش‌آموزان است

مسعود بهرامی، در گفت‌وگو با پانا گفت: «دانش‌آموزان پویا و فعال، مهم‌ترین پایه‌های یک کشور هستند. آینده و سرنوشت یک کشور در دستان توانمند دانش‌آموزان است؛ بنابراین آن‌ها باید از لحاظ درسی، مهارت‌های زندگی و بُعد معنوی، خود را تقویت کنند چرا که در آینده هریک از آن‌ها بخش‌های مختلف جامعه اسلامی را در اختیار خواهند داشت. اگر خواهان داشتن یک ایران با صلابت هستیم، وقت آن رسیده است که در روند بهبود و رسیدن به این هدف، تمام قوای خود را به کار بگیریم.»

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در ادامه عنوان کرد: «ما از گذشته تا به امروز به دنبال ساخت ایرانی بودیم که بتوانیم همواره موجب سرافرازی آن باشیم و میراث خوبی برای آینده به یادگار بگذاریم. دانش‌آموزان، این آینده‌سازان کشور باید به مسئولین مدرسه در مسیر پیشرفت کمک کنند و مسئولین مدرسه نیز باید در جهت رشد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان گام بردارند تا زمینه تربیت تمام ساحتی آنان را فراهم شود.»

بهرامی، به رشد و پیشرفت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: «مهم‌ترین راهکار توکل و اعتماد به خداوند متعال است و ما به خوبی آگاه هستیم که آینده در دستان توانمند دانش‌آموزان این مرز‌ و بوم است. تلاش و پشتکار زمینه‌ساز ایجاد پله‌های ترقی برای دانش‌آموزان در امر تحصیل و پرورش استعدادهای آنان است و آنها را به سمت اهداف بزرگ خود سوق می‌دهد. همچنین  آن‌ها باید از تجارب افراد برجسته، معلمین، مشاوران و خانواده خود، نهایت استفاده را داشته باشند.»

این مقام مسئول در ادامه ماه مهر را، آغاز یک فصل جدید از زندگی اجتماعی و آموزشی دانش‌آموزان دانست و افزود: «ماه مهر، نه تنها آغاز یک فصل جدید از یادگیری و تحصیل برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود، بلکه نمادی از شور و هیجان برای ورود به دنیای جدید علم و دانش نیز هست. با آغاز این فصل جدید، فرصتی فراهم می شود تا دانش‌آموزان، اهداف جدیدی را تعیین کنند و به سمت پیشرفت و تعالی گام بردارند.»

 وی، میل و گرایش دانش‌آموزان از موضوعات علمی به موضوعات مهارتی را مهم‌ترین تغییر و تحول در سیستم آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: «ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که دانش‌آموزان پویا و فعال، بتوانند استعدادهای خود را کشف و تقویت کنند. دانش‌آموزان ابتدایی با انجام برخی دست‌ورزی‌ها، بتوانند به اصول درسی مسلط‌تر شوند. در مقطع متوسطه اول ایجاد کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و در متوسطه دوم، هدایت تحصیلی، تحصیل باکیفیت‌تر و عملکرد بهتر آنها مد نظر است.»

 

خبرنگار : دانش آموز، نیلوفر شاه‌آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار