معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش پرورش فیروزکوه:

دفاع مقدس، دفاع از استقلال و هویت دینی و ملی ملت ایران بود

فیروزکوه (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه، دفاع مقدس را دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی و ملی مردم دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۴۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
 دفاع مقدس، دفاع از استقلال و هویت دینی و ملی ملت ایران بود

مرتضی پاک در رابطه با هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با پانا گفت: «در۳۱ شهریور 1359 رژیم بعث عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی، جنگی تمام‌عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. به همین مناسبت 31 شهریور به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده‌ و تا 6 مهر ادامه دارد.»

وی اظهار کرد: «رئیس‌جمهور وقت عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌ تلویزیونی با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعث به خاک ایران را اعلام کرد. این جنگ نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جوانب مختلف داخلی و خارجی تحت فشارهای شدیدی قرار داشت. در داخل کشور، جناح‌های وابسته به غرب و شرق با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌ نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز به صورت کامل بازسازی و ساماندهی نشده بودند. حکومت‌های شرق و غرب از جمله شوروی و آمریکا نیز حمایت پنهان و آشکار خود را در کلیه زمینه‌های سیاسی، نظامی‌ و ‌اقتصادی از رژیم بعثی عراق به اجرا گذاشتند.»

پاک تصریح کرد: «ارتش عراق بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح تهران در یک هفته را در سر می‌پرورانید و در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش رفت که تحت چنین شرایطی امام خمینی(ره)‌ دستور دفاع از مرزها را دادند.»

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه ادامه داد: «پس از فرمان امام(ره)، نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات به مقاومت پرداختند و نیروهای جوان و شهادت‌طلب به جبهه‌ها شتافتند. پس از شکل‌گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی و طرد نیروهای وابسته، دفاعی مقدس شکل گرفت که در آن ملت ایران به دفاع از مرزهای کشور خود پرداختند.»

این مسئول تصریح کرد: «جهاد و شهادت مردم باایمان و مخلص این سرزمین، ستون‌های نظام اسلامی را مستحکم کرد و بی‌تردید مقدس‌ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. مردم ایران در دفاعی مقدس از حق خود که استقلال سرزمین و هویت دینی و ملی خود بود، دفاع کردند.»

خبرنگار : دانش‌‌آموز : فاطمه هادیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار