درخشش فرهنگیان شهرستان ورامین در رویداد بین المللی الفتا
ورامین(پانا)- فرهنگیان شهرستان ورامین در دومین رویداد بینالمللی الفتا که با حضور باشکوه فرهنگیان منتخب سراسر کشور برگزار شد، بسیار خوش درخشیدند.
در دومین رویداد بینالمللی الفتا که در شهریور ماه در مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران با حضور باشکوه فرهنگیان منتخب سراسر کشور برگزار شد، فرهنگیان شهرستان ورامین خوش درخشیدند و حسن منصوری در محور مدیریت و رهبری، در بخش تک تجربه حوریه عالی داعی، در محور یاددهی_یادگیری مقطع متوسطه دوم نظری بخش تدریس حضوری زهرا شیرکوند و محدثه گلستانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
لازم به ذکر است که زهرا شیرکوند و محدثه گلستانی، از دبیران درس ریاضی ورامین، رتبه اول کشور را در جشنواره یاددهی و یادگیری درس ریاضی کسب کردند.
به همین مناسبت با منتخبین این جشنواره به گفتگو پرداختیم:
محدثه گلستانی در آغاز گفتوگو با دانش آموز خبرنگار پانا در خصوص مراحل جشنواره الفتا در محور یاددهی و یادگیری گفت :«این جشنواره در چهار مرحله برگزار شد؛ در مرحله منطقهای در بین دبیران ریاضی منطقه از بین ۸ موضوع یک موضوع انتخاب شد و فیلم تدریس تهیه شد و گروه ما موفق شد به مرحله استانی راه پیدا کند. در مرحله استانی، ۳ تیم منتخب استان تدریس انجام دادند و در آن مرحله نیز موفق شدیم رتبه اول را کسب کنیم و فیلم تدریس برای مرحله کشوری ارسال شد و همچنین در مرحله کشوری از بین ۳۳ تیم منتخب استانی در کل کشور ۸ تیم منتخب کشوری شدند و در جشنواره الفتا این هشت تیم به رقابت پرداختند و ما موفق شدیم در این جشنواره رتبه اول کشور را به دست بیاوریم.»
این دبیر درس ریاضی در خصوص ابعاد دیگر جشنواره الفتا بیان کرد: «این جشنواره جدای از بحث رقابت بیشتر برای این است که دبیران با هم انتقال تجربه داشته باشند و از تجربیات همدیگر استفاده کنند و مطالب جدید و بروز یاد بگیرند تا برای بهتر شدن تدریس در کلاس درس استفاده کنند. مطالب جدیدی که طی این جشنواره با دیگر دبیران به اشتراک گذاشته میشود قطعاً تاثیر زیادی بر تدریس بهتر ما برای دانش آموزان دارد. »
گلستانی، درخصوص هدف تدریس در گروه می گوید: «گروه ما بیشتر سعی داشت کلاسهای درس ریاضی را از یکنواختی خارج کند و از تکنولوژیهای جدید برای تدریس شیرین درس ریاضی استفاده کند تا دانش آموزان ارتباط بهتری با درس ریاضی داشته باشند.»
همچنین زهرا شیرکوند دبیر درس ریاضی به پانا گفت :«تدریس ما بر اساس حل مسئله در کلاس درس انجام میشد یعنی باید از مسائل کاربردی زندگی دانش آموز یک مسئله طرح شود و دانش آموز از طریق آن به یک مفهوم ریاضی برسد.»
شیرکوند در خصوص تدریس حضوری در جشنواره الفتا بیان کرد: «تدریس در این جشنواره تجربه متفاوتی بود و مبحث انتخابی ما برای تدریس در جشنواره مفهوم توابع گویا با کمک بارش شهاب سنگی و مفاهیم فضا و نجوم بود.»
وی خطاب به دبیران درس ریاضی گفت: «تدریس ریاضی به شما فرصت میدهد تا روشهای جدید و خلاقانه برای ارائه مطالب پیدا کنید؛ شما نیز همیشه در حال یادگیری و بروز شدن دربارهی روشهای تدریس و مفاهیم جدید خواهید بود. بنابراین باید روشهایی برای تعامل با دانشآموزان با سطوح مختلف علمی پیدا کنید و تلاش کنید یک محیط یادگیری شاد و حمایتی فراهم کنید؛ ابزارهای دیجیتال و نرمافزارهای تعاملی میتوانند به یادگیری کمک کنند.»
ارسال دیدگاه