رتبه برتر کنکور سراسری علوم انسانی:

استمرار، مهمترین عامل موفقیت در مسیر پُرپیچ‌وخم کنکور است

بهارستان‌ دو (پانا) - رتبه برتر کنکور سراسری در رشته علوم انسانی، عامل اصلی موفقیت در مسیر پرپیچ‌‌وخم کنکور را استمرار دانست و ناامیدی را آسیب‌زننده خواند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد

هستی قلعه‌بان، دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی ولایت ناحیه دو بهارستان توانست در کنکور سراسری 1403 در رشته علوم انسانی رتبه ۳۱۸ را کسب کند که به همین دلیل گفت‌وگویی‌ با وی انجام شده است.

قلعه‌بان با رتبه ۳۱۸ کنکور سراسری انسانی در تشریح ساعت مطالعه نوسانی خود اظهار کرد: «بنده در ابتدا ساعت مطالعه نوسانی داشتم که همانند سم، کشنده است و مانع پیشرفت دانش‌آموزان در بلندمدت می‌شود. دانش‌آموزان باید ساعت مطالعه خود را افزایش دهند و ثابت نگه دارند.»

وی درباره منبع اصلی کنکور و امتحانات نهایی دانش‌آموزان تصریح کرد: «برای امتحانات نهایی، کتاب به تنهایی کفایت می‌کند اما در رابطه با کنکور، دانش‌آموزان به کتاب تست نیازمند هستند. همچنین می‌توانند در موسسه‌ کنکوری شرکت کرده و تراز دروس خویش را افزایش داده و به موفقیت برسند.»

رتبه برتر کنکور انسانی خطاب به دانش‌آموزان گفت: «اخبار کنکور را از منابع رسمی دنبال کرده و به حاشیه‌های رایج در این زمان، بها ندهند؛ زیرا باعث حواس‌پرتی، عدم تمرکز و ایجاد احساس منفی درون دانش‌آموزان می‌شود و آن‌ها را از راه موفقیت دور می‌کند.»

قلعه‌بان، تفریح را الزامی دانست و اظهار کرد: «تفریحات باید به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده انجام شود و دانش‌آموزن باید زمان مشخصی را به خود اختصاص دهند. البته باید توجه داشته باشند که به درس آن‌ها لطمه‌ای وارد نشود؛ آن‌ها باید بتوانند مدیریت برنامه‌های خود را بر عهده گیرند تا نتیجه‌ مطلوبی در کنکور کسب کنند.»

وی نا‌امید نشدن و پشتکار داشتن را توصیه کرد و گفت: «مقایسه، علت اصلی ناامیدی تعداد زیادی از دانش‌آموزان است که اگر کنترل نشود، آسیب جدی به تحصیل آنان وارد می‌شود. دانش‌آموزان با باور داشتن به خود و مسیرشان باید به خود قوت قلب دهند و با پشتکار مسیر را پیش روند.»

حجم فایل ویدیویی : ۴۷.۳۹M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۵:۰۲ دانلود فایل
خبرنگار : دانش آموز فاطمه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار