مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد خبر داد:

نظارت بر مدارس غیردولتی شهرستان ملارد در دستور کار قرار گرفت

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد از تشدید نظارت بر مدارس غیردولتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر مدارس غیردولتی شهرستان ملارد در دستور کار قرار گرفت

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد در جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی که در اتاق شورای آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد عنوان کرد:  جلسه شورای نظارت یکی از مهمترین جلسات آموزش و پرورش است و این جلسات باید به صورت منظم و ماهیانه برگزار گردد.

تیموری ضمن اشاره به قرائت اصلاحیه قانون تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی، تشریح کرد:  از نکات مهم این جلسه نظارت برمدارس و مراکز غیردولتی در خصوص شهریه،فرایند ثبت نام،رعایت تراکم کلاس ها طبق ظرفیت مجوز نوسازی است؛ اما طبق گزارشی که از سمت مسئول مشارکت‌های مردمی ارائه شد، شهریه تمامی مدارس ابلاغ گردیده است.

وی در ادامه افزود:  تمامی موسسان مدارس غیردولتی موظف هستند پوستر شهریه تایید شده را در برد مدرسه و رویت عموم نصب نمایند.چنانچه ریالی مازاد از شهریه مصوبه قرارداد با اولیاء بسته شود، برخورد قانونی خواهد شد.

تیموری بیان کرد:  مطابق بخشنامه طرح ایران همدل تمامی موسسان موظفند یک دانش‌آموز معرفی شده از اداره کمیته امداد امام خمینی(ر‌ه) به صورت رایگان ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است، این طرح در سال‌های گذشته هم به نحو احسن در این منطقه اجرا و موسسان همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشتند.

وی با تاکید بر نظارت کیفیت بخشی مدارس و مراکز غیردولتی، رعایت پوشش، عفاف وحجاب کارکنان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد: همچنین موضوع مراکز غیرمجاز مورد برسی و در دستور کار قرار گرفته است که تنها مرجع صدور مجوز زبانهای خارجی، تقویتی و کنکور برای افراد زیر بیست سال آموزش و پرورش است. در صورت مشاهده و گزارش مراکز غیرمجاز، قطعا طبق قانون تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی پیگیری خواهد شد.

سعید تیموری‌راد در آخر گفت:  با توجه به عدم پیدایش ملک استاندار و همچنین بالا بودن شدید نرخ اجاره بها در سال‌تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ حتی یک مدرسه غیردولتی راه اندازی نشد.

خبرنگار : ز‌هرا ابراهیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار