مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

«هر مدرسه یک خبرنگار» طرحی برای افزایش اثرپذیری فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان است

اسلامشهر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، بهره‌مندی از اخلاق خبرنگاری را لازمه موفقیت هر خبرنگار و طرح «هر مدرسه یک خبرنگار» را طرحی جامع و کامل برای گسترش اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزخبرنگاران در کانون تربیتی دانست.

کد مطلب: ۱۴۹۳۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
«هر مدرسه یک خبرنگار» طرحی برای افزایش اثرپذیری فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان است

اکبر قنبری در حاشیه نشست با دانش‌آموزخبرنگاران پانا به مناسبت روز خبرنگار در گفت‌وگو با پانا ضمن تاکید بر خصلت واقع‌بینی و بیان واقعیت‌ها با زبان سازش عنوان کرد: «خبرنگاران باید منافع خود را در نظر نگیرند و منافع عموم را اولویت قرار دهند. انصاف را رعایت و وجدان کاری داشته باشند، پیشرفت‌های هرچند کوچک را با وجود مشکلات اعلام کنند و روحیه کمک و همیاری را تقویت سازند، به صحت اخبار منتشرشده بپردازند و از گسترش شایعات خودداری کنند. به راستی خبرنگاری، شغلی سخت اما همراه با منطق و آگاهی است.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، ویژگی مثبت دیگری که در وجود خبرنگار باید بِروید و پرورش یابد را اثرگذاری دانست و افزود: «خبرنگاران با رسالت ذاتی خود باید در میان همسالان به‌ویژه همکلاسی‌ها و هم‌مدرسه‌ای‌های خود، تاثیر مثبت بگذارند و فرهنگ ایرانی - اسلامی را ترویج دهند. طرح «هر مدرسه یک خبرنگار» طرحی جامع برای این اثرگذاری و گسترش الگوپذیری از دانش‌آموزخبرنگاران نخبه فرهنگی، آموزشی و پرورشی است.»

قنبری، تلاش برای ایجاد و گسترش تمدن نوین ایرانی - اسلامی را وظیفه یک خبرنگار و حجاب و اخلاق اسلامی خبرنگاران را ویژگی مثبت تلقی کرد و گفت: «اسلام، دینی جامع و پاک است که روایات اخلاقی آن در هیچ کجای جهان پیدا نمی‌شود. دانش‌آموزخبرنگاران دختر با حجاب برتر خود و دانش‌آموزخبرنگاران پسر با اخلاق اسلامی خود می‌توانند زمینه‌ساز تفکر مثبت درمورد عدم مانع بودن حجاب برای پیشرفت و موفقیت باشند. چادر به جای مانده از حضرت زهرا(س) نه تنها مانعی برای موفقیت نیست بلکه بالی است به سوی معراج؛ خبرنگاران به‌خصوص دانش‌آموزخبرنگاران باید از همین سال‌های اول کار و تجربه خود اقدام به فرهنگ‌سازی کنند.»

وی با اشاره به پیشرفت جهان و نوآوری‌هایی که شاید باعث از یاد بردن آداب، رسوم، هنجارها، عقاید و ارزش‌ها شود، تصریح کرد: «تفاوت نسل‌ها و عقاید خانواده و دانش‌آموز بسیار بارز و مشخص است لیکن نباید این فاصله و تفاوت سلایق باعث از بین رفتن و فراموشی فرهنگ ایران‌زمین شود. به‌طور کلی فرهنگ ما ریشه و سرچشمه مشخصی دارد و دانش‌آموزخبرنگاران باید راویان فرهنگ و دین باشند؛ مدرسه کانون تربیتی است که بیش از هرکسی در آن دانش‌آموزان و جوّ حاکم در مدرسه تعلیم و تربیت می‌یابند. دانش‌آموزخبرنگاران به عنوان کنشگران عصر امروز با تلاش و پژوهش باید در جبهه رسانه و اجتماع بی‌تفاوت نباشند»

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر، نقد با بیان درست را یک پل برای سازندگی دانست و اظهار کرد: «نگرش درست، بیان شیوا و... عواملی است که برای انتقادی سازنده لازم است و اگر دانش‌آموزخبرنگاری با بهره‌گیری از آن‌ها اقدام به اظهار نقد خود کند باعث می‌شود که مشکل به بهترین نحو ممکن حل شود. گاهی اعلام پیشنهاد البته پیشنهاد قابل اجرا نیز برای حل مشکلات موثر است.»

قنبری ضمن وعده برگزاری دوره پیشرفته آموزش خبرنگاری، بهره‌مندی از اخلاق خبرنگاری را بسیار مهمتر از توانایی گزارش‌گیری و روزنامه‌نگاری دانست.

خبرنگار : دانش‌آموز هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار