رابط خبرگزاری پانا پاکدشت؛

ما خبرنگاران متعهد، پاسدار خون همکار شهید خود هستیم

پاکدشت (پانا) - رابط خبرگزاری پانا پاکدشت، در روز خبرنگار شهادت شهیده خبرنگار پانا آیدا قاسمی را مدال افتخاری برای دانش‌آموزان پانا خواند که مسئولیت آنها را دوچندان کرد، زیرا باید پاسدار خون همکار شهید خود باشند.

کد مطلب: ۱۴۹۲۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ما خبرنگاران متعهد، پاسدار خون همکار شهید خود هستیم

۱۷ مرداد روز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی است که در مزارشریف ناجوانمردانه به شهادت رسید و به همین دلیل این روز را روز خبرنگار نامیدند؛ اما امسال خبرگزاری پانا هم اولین شهید خبرنگار خود را تقدیم این خاک زرخیز کرد و آیدا قاسمی دختر خوب پانا کرمان در پی عملیات تروریستی در کرمان به شهادت رسید و مدال افتخاری برای ما شد و مسئولیتمان را دوچندان کرد زیرا باید پاسدار خون همکارمان نیز باشیم.

خبرنگاری و شهادت! این واژه‌ها سالهاست با هم عجین شده‌اند، از صارمی‌ها آموختیم تا در این راه از جان و جوانی هم بگذریم و هیچ ترسی از هیچکس در وجودمان نیست، مثل آیدا قاسمی قلم در دستمان می‌ماند حتی اگر جانی نداشته باشیم.

اما ما بیهوده زاده نشده‌ایم، اینجاییم تا این خاک مقدس به وجود ما ببالد، برایش می‌جنگیم و زمانی که نیاز است با خون خود خاک را آبیاری کنیم، ایران ما سربلندتر از همیشه می‌درخشد و این‌بار به آیدا قاسمی خود می‌نازد.

زندگی یک خبرنگار همیشه درگیر چالش‌هایی است که گاها خطرناک هستند، برای خبرنگار ساعت کاری وجود ندارد و ۲۴ساعته و برخط در حال تلاش برای آگاهی رساندن به مردم است، مکان کار خبرنگار اتاق یا دفتر نیست، خبرنگار کف میدان همیشه حاضر است، جنگ باشد یا صلح، غم باشد یا شادی؟ هوا طوفانی باشد یا آرام فرقی ندارد خبرنگار همیشه حاضر است.

قلم در دستان ما خبرنگاران پانا مثل شمشیر در دستان رزمنده‌ها است و ما اینجاییم تا صدای بی‌صداها و مظلومین باشیم ، بدون ترس بر سر هر میزی ظاهر شویم و مطالبه‌گر حق مردم باشیم و این رسالت ماست.

برای خبرنگار بودن در ابتدا باید عاشق باشید تا قلم بزنید، زیرا قلم زدن بدون عشق به هیچ عنوان قابل خواندن نخواهد بود و برای چراغ بودن در تاریکی باید با نور عشق روشن شوید.

خبرنگار باید بداند و می‏‌داند که آن کس که آگاه‏‌تر است مسئول‏‌تر خواهد بود، مسئول در قبال ملت و کشور ، مسئول در قبال باورها و اعتقادات مردم، مسئول در قبال منافع ملی، مسئول در قبال تجاوز فکری و اندیشه‏‏‌های بیگانه‏ به مرزهای فرهنگی، مسئول در قبال اخلاق جامعه؛ مسئول در قبال کژاندیشی و کژرفتاری‏‌های مدیران کشور و این مسئولیت و مسئولیت‌ها نه تنها محدودیت نمی‌آفریند بلکه راه رسیدن به کمال را دراین حرفه مقدس برای او هموار و هموارتر می‏سازد و خبرنگار به جایگاهی می‌رسد که جز رضایت حضرت دوست نمی‌بیند.

 

قلم من همچون شمشیری تیز و برنده بر پیکر کسانی که در مقابل حق ایستاده‌اند خواهد نواخت و در این راه به هیچکس رحم نخواهم کرد و هیچگاه منافع خود را بر حق ارجحیت نخواهم داد.

مطالبه‌گری شاید در گفتار آسان باشد ولی قطعا بسیار سخت است زیرا باید از تمام زوایا یک مشکل را دید تا اشتباهی رخ ندهد و آبروی فردی به خطر نیوفتد ، مسئولیت اجتماعی ما خبرنگاران ایجاب میکند که مطالبه‌گر باشیم و صد البته مطالبه حق کنیم و از مسئول روبرو در هر جایگاهی واهمه‌ای نداشته باشیم تا بتوانیم در جامعه خود اثرگذار باشیم.

 

در پایان روز خبرنگار را به تمام همکارانم و علی‌الخصوص دانش‌آموز خبرنگاران پانا پاکدشت تبریک می‌گویم و امیدوارم در رسالت خود موفق باشند.‏

خبرنگار : عباس رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار