فرماندار ویژه شهرستان ری:

سرمایه اصلی کشور ما نیروی انسانی و جمعیت فعال آن است

شهرری یک(پانا)- فرماندار ویژه شهرستان ری، سرمایه اصلی کشور را نیروی انسانی و جمعیت فعال کشور دانست.

کد مطلب: ۱۴۹۲۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه اصلی کشور ما نیروی انسانی و جمعیت فعال آن است

مهدی باب‌الحوائجی، فرماندار ویژه شهرستان ری، در دومین نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان ری در سخنانی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر اذعان کرد: در حوزه مبارزه با موادمخدر تاکنون اقدامات بسیاری صورت گرفته است. از امور فرهنگی و اجتماعی تا اقدامات سلبی و انتظامی؛ همچنین در این زمینه تاکنون هزینه‌های بسیاری را پرداخت کرده‌ایم مانند برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی تا اجرای طرح‌های ضربتی جمع آوری معتادان و عملیات های فراجا در برخورد و مقابله با قاچاقچیان و سوداگران موادمخدر و نیز در مراکز درمان و نگهداری معتادان مانند مرکز مهرسروش در بخش کهریزک برپا شد.

وی پیشگیری را بهتر از درمان دانست و تصریح کرد: نکته مهمتر از اقدامات ذکر شده این است که باید چه کارهایی انجام دهیم تا به این نقطه نرسیم. یعنی همان اصل پیشگیری بهتر از درمان را لحاظ کنیم. همه ما در این زمینه مسئولیت از خانواده‌ها و مدارس و دانشگاه ها گرفته تا مدیران ادارات و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی، اجتماعی و درمان داریم.

باب الحوائجی در ادامه به اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاهای تابعه شهرستان ری اشاره کرد و تصریح کرد: در ابتدا بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۵ روستای عشق آباد، صالح آباد شرقی، ابراهیم آباد، دوتویه و عباس آباد به عنوان پایلوت اجرای طرح یاریگران زندگی انتخاب شده اند. تمامی ادارات و دستگاه ها باید به میدان آمده و برنامه‌های اجرایی خود را اعلام نمایند.

معاون استاندار ادامه داد: لازم است که ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد  اسلامی، شبکه بهداشت و درمان و دیگر دستگاه های متولی در این حوزه باید طرح و برنامه عملی برای مقابله با اعتیاد در سطح روستاها ارائه نمایند و بخشداران محترم در راستای اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان با برگزاری جلسات هماهنگی به عملیاتی شدن این برنامه ها در سطح روستاهای تحت نظر خود کمک نمایند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه اصلی کشور نیروی انسانی است، عنوان کرد: سرمایه اصلی کشور عزیزمان نیروی انسانی و جمعیت فعال آن است. نفت، منابع طبیعی، معادن و مانند این منابع ثروت های کشور هستند. اما سرمایه اصلی همین جوانان و نوجوانانی هستند که باید آینده کشور به دستان آنها ساخته شود. هدف اصلی بلای خانمان سوز اعتیاد دقیقا همین نیروی انسانی است. پس همه ما موظفیم که برای این سرمایه گرانبها با دل و جان و تمام توان به میدان آمده و به مسئولیت‌های خود عمل نماییم.

وی اضافه کرد: اجرای طرح یاریگران از امروز در شهرستان ری کلید خورده و در ۵ روستا به صورت پایلوت عملیاتی خواهد شد. در این طرح تمامی دستگاه های ذیل شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به صورت مویرگی در روستاها حضور یافته و برنامه های خود را در راستای مصوبات شورا و اهداف این طرح اجرایی خواهند نمود. در این طرح از تمامی ارکان مستقر در روستا همچون مساجد و ائمه معظم جماعات، پایگاه های بسیج، مدارس، خانه بهداشت و مجموعه دهیاری و شورای اسلامی روستا برای اهداف مورد نظر استفاده خواهد شد.

 

خبرنگار : دانش‌آموز، سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار