معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری:

قیام عاشورا الگوی مناسبی برای نوجوانان و جوانان تراز جمهوری اسلامی است

شهرری دو (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری، قیام عاشورا را الگویی مناسب برای نوجوانان و جوانان تراز جمهوری اسلامی ایران خواند.

کد مطلب: ۱۴۸۸۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
قیام عاشورا الگوی مناسبی برای نوجوانان و جوانان تراز جمهوری اسلامی است

سیدرحیم محمدی‌جعفری در حاشیه مراسم عاشورای حسینی در گفت‌وگو با پانا خاطرنشان کرد: «با رفتار و اَعمال خود می‌توانیم واقعه عاشورا را زنده نگه داریم. واقعه عاشورا سراسر درس است از همان لحظه‌ای که امام حسین(ع)، اهل بیت و یارانش وارد صحرا کربلا شدند، لحظه‌به‌لحظه روایت دارد و داستانی تلخ، شیرین، غمگین و ماندگار است.»

محمدی‌جعفری با بیان اینکه نوجوانان و جوانان جمهوری اسلامی ایران با مطالعه تاریخ می‌توانند بسیاری از اصحاب سیدالشهدا(ع) را بشناسند، اظهار کرد: «این قیام، الگوی خوبی برای نوجوانان و جوانان جمهوری اسلامی است. نوجوان و جوانان با الگو گرفتن از امام حسین(ع) و یاران خود می‌توانند راه شهدای دشت کربلا را ادامه دهند.»

وی بیان کرد: «در داستان‌ها و کتاب‌های زیادی از همان روزهای اول بعد از حادثه، شروع به نوشتن این روایت‌ها شد که به قول و گفته حضرت زینب(س) چیزی جز زیبایی نیست. ما با رفتار و حفظ شئونات اسلامی می‌توانیم رهرو خوبی برای اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری گفت: «امام حسین(ع) با قیام خود، مسلمانان را متحد، متعهد و یکدل کرد. از امثال حضرت رقیه(س) و حضرت علی‌اکبر(ع) امتداد گرفته تا عزاداری‌های دسته‌جمعی و شکوه چند میلیونی زائران اربعین را تحت تأثیر قرار داده است.»

وی افزود: «کسانی که اهل بیتش را به اسارت بردند، بی‌دین نبودند بلکه دچار طمع و حرص مال شده بودند و کسانی جلوی او ایستاند که طمع مال و پول، جلوی چشمانشان غوطه‌ور شده بود و خدا را هم بنده نبودند. سیدالشهدا(ع) در راه خدا نه تنها قیام کرد بلکه جگرگوشه‌اش را هم به دل خاک سپرد و در کربلا در حضیض، عزیز شد اما عشق او را جهانیان فریاد کشیدند.»

خبرنگار : دانش‌آموزان: بهار طهماسبی، زهرا خسروزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار