جمعی از جوانان ناحیه دو شهرری در گفت‌وگو با پانا:

حضرت علی‌اکبر(ع) عالی‌ترین و بهترین‌ الگو‌ برای جوانان است

شهرری ناحیه دو (پانا) - جمعی از جوانان ناحیه دو شهرری گفتند حضرت علی‌اکبر(ع) از عالی‌ترین و بهترین‌ الگو‌ها برای جوانان است که پیام اصلی شهادت ایشان، اعتقاد به اصول اسلامی، ایمان برجسته و فداکاری بی چون و چرا برای نسل‌های امروزی و بعدی است.

کد مطلب: ۱۴۸۷۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حضرت علی‌اکبر(ع) عالی‌ترین و بهترین‌ الگو‌ برای جوانان است

حضرت علی‌اکبر(ع)، شایسته‌ترین الگو برای جوانان شیعه است که با پیروی از ایشان به سعادت ابدی دست پیدا می‌کنند. در ادامه، نظرات چند تَن از جوانان ناحیه دو شهرری در گفت‌وگو با پانا را در این باره می‌آوریم.

ابوالفضل فاتحی، دانش‌آموز پایه دوازدهم دبیرستان شاهد ناحیه دو شهرری گفت: «درک حقیقت حادثه کربلا و معنای واقعی قیام امام حسین(ع) بسیار دشوار و در عین حال مهم است. با بررسی دقیق واقعه عاشورا و درک علت شهادت اهل بیت امام حسین(ع) می‌توانیم به عنوان یک جوان، رسالت خود را در این دنیا انجام دهیم و با آگاهی کامل نسبت به حقایق دینی، یاری‌دهنده امام حسین(ع) باشیم.»

فاتحی اظهار کرد: «درک مفاهیم صفت‌هایی چون عدالت، انسانیت، آزادی و جهاد در راه خدا، تنها با یاد و خاطره حسین بن علی(ع) و یاران ایشان امکانپذیر است. حق و حقیقت چنین نیرویی دارد که حسین(ع) و اصحابش در کربلا برای پایدار کردن معنای آن از زنان و کودکان خود گذشتند و ما نیز به عنوان یک جوان دلداده‌ امام حسین(ع) موظف هستیم با بیشتر آشنا شدن سیره امام(ع) ادامه‌دهنده این راه باشیم.»

سوگند خسروزاده، یکی از دانش‌آموزان ناحیه دو شهرری خاطرنشان کرد: «حضرت علی‌اکبر(ع) از عالی‌ترین و بهترین‌ الگو‌ها برای جوانان است. اوصاف شایسته آن حضرت از جمله عفت، پاکدامنی، عدالت، سخاوت و شجاعت، نماد یک شیعه واقعی است و هر جوانی که حضرت علی‌اکبر(ع) را الگوی خود کند به سعادت ابدی دست پیدا می‌کند.»

خسروزاده توضیح داد: «جوانان باید در همه حال و هر شرایطی همچون حضرت علی‌اکبر(ع) در خدمت پدر و مادرشان باشند. حضرت علی‌اکبر(ع)، اولین شهید بنی‌هاشم بود. ایشان با شجاعت تمام برای حفاظت از پدر به میدان جنگ رفت، او دارای عشق بی قید و شرط به پدر بود، یکی از راه‌های عاقبت به خیری ما جوانان، احترام به پدر و مادر و بزرگ شمردن مقام آن‌ها است.»

مریم غفوری، دانش‌آموز پایه یازدهم دبیرستان میرداماد نیز بیان کرد: «حضرت علی‌اکبر(ع) در واقعه کربلا نقش بسیار فعالی داشت. او نخستین شهیدی بود که به میدان جنگ آمد؛ شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) نشان‌دهنده ایثار و ایمان بی‌نظیر است و او نماد فداکاری و اعتقاد به اصول اسلامی بوده و پیام‌های معنوی بسیاری را برای مسلمانان ارسال کرده است.»

وی اظهار کرد: «شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) به عنوان یکی از نمادهای اصیل عاشورا و شیعه در اشعار، نوحه‌ها و مراسم سوگواری به خوبی جا افتاده است. وظیفه ما به عنوان یک جوان این است که با شرکت فعال در این مراسم‌ با هدف ترویج پیام قیام عاشورا به حفظ اصول اسلامی همچون حضرت علی‌اکبر(ع) پایبند باشیم و نگذاریم موانع مختلف، ما را از پا دربیاورد.»

امیرعلی محمودی، دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان حبیب بن مظاهر گفت: «همه‌ ما جوانان و نوجوانان، وظیفه داریم که به عنوان یک شیعه در مراسم‌ عزاداری امام حسین(ع) شرکت کنیم. چراکه امام حسین(ع) یک قیام بزرگ انجام دادند که تا ابد در یاد جهانیان باقی می‌ماند؛ حضرت علی‌اکبر(ع) به عنوان جوان‌ترین شهید دشت نینوا همواره به عنوان یک الگو برای ما معرفی شده است؛ چراکه ایشان با هدف پررنگ کردن علت قیام پدر خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر، جوانمردانه در برابر دشمن جنگید.»

سیدطاها حسینی، دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان شاهد تصریح کرد: «برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره حضرت علی‌اکبر(ع) در قیام عاشورا و ائمه(ع) به عنوان یک نوجوان موظف هستیم تا با مطالعه منابع دینی و تاریخی با کسب اطلاعات بیشتر نسبت به زندگی و شهادت این شهید بزرگوار، نام ایشان را در تاریخ زنده‌ نگه داریم.»

کیان اسماعیلی، دانش‌‌آموز پایه نهم دبیرستان شهید نامجو گفت: «حضرت علی‌اکبر(ع) با دشمنان، مبارزه کرد و در پایان به شهادت رسید. پیام اصلی شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) اعتقاد به اصول اسلامی، ایمان برجسته و فداکاری بی چون و چرا برای نسل‌های امروزی و بعدی است.»

خبرنگار : دانش آموز، زهرا خسرو زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار