امام جمعه نصیر‌شهر:

امام حسین (ع) بالاترین داشته‌های خود را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد

رباط‌کریم (پانا) - امام جمعه نصیرشهر گفت: امام حسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر، بالاترین داشته‌‌های خود را تقدیم کرد یعنی از همه داشته‌های خود گذشت تا مردم، آگاه و بیدار شوند.

کد مطلب: ۱۴۸۷۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
امام حسین (ع) بالاترین داشته‌های خود را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اولیا‌نسب در مراسم مذهبی در جوار مزار شهدای گمنام در پارک‌ شهدای گمنام نصیرشهر اظهار کرد: وجود مبارک سیدالشهدا(ع) حرکتی را به درازای تاریخ ۱۴۰۰ سال پیش آغاز کرد و در مقابله با هر نوع ظلم نه تنها با یزید ابن معاویه مبارزه کرد و به شهادت رسید بلکه امام حسین(ع) با ظلم، بی‌دینی، بی‌عدالتی و برای برافراشته شدن دین و پرچم دین، مبارزه کرد.

وی افزود: بنابراین هر کس در هر زمانی که خود را به این کاروان ملحق کند باید این امتیازات و ویژگی‌ها را دارا باشد. یعنی در این مدت ۱۴۰۰ سال، انسان‌های بسیاری و دوستداران فراوانی در مسیر امام حسین (ع) اقدامات و عملکردهایی داشتند که در همین راستا تعریف می‌شود و کسی که در مسیر عزاداری به عزای امام حسین(ع) قدم می‌گذارد، قدم در مسیر امر به معروف و نهی از منکر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اولیانست با اشاره به ویژگی‌های امام حسین(ع) تصریح کرد: امام حسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر، بالاترین داشته‌‌های خود را تقدیم کرد. یعنی از همه داشته‌های خود گذشت تا مردم، آگاه و بیدار شوند، دین برپا شود و سنت پیغمبر(ص) برپا شود. امام حسین(ع) هیچگاه برای امر به معروف و نهی از منکر، شمشیر نکشید و زورگویی و مظلوم‌کُشی نکرد.

امام جمعه نصیرشهر گفت: اگر حضرت زینب کبری(س) به عنوان الگوی بانوان و زنان آزاده، اسارت را آزادی خود اعلام می‌کند، این اسارت را با رضایت پذیرفته و خداوند متعال اینگونه اراده کرده که امام حسین(ع) به خون خود آغشته شود و فرزندانش شهید شوند و خانواده‌اش به اسارت برود و این ماهیت حرکت امام حسین(ع) و سیدالشهدا(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اولیانسب گفت: امروزه تنها چیزی که مردم باید مراقبت کنند این است که در مسیر عزاداری امام حسین(ع) با نام و عنوان عزاداری امام حسین(ع) اقداماتی شود و کاری انجام شود که در مسیر اهداف سیدالشهدا(ع) است. باید هدف از قیام امام حسین(ع) مورد توجه مردم باشد و مورد توجه قرار گیرد که امام حسین(ع) برای چه از مردم خواستند که برای ایشان عزاداری کنند و جامه سیاه بر تَن کنند.

امام جمعه نصیرشهر افزود: امام حسین(ع) توصیه کرد که مسلمانان باید گریه کنند، به یاد سیدالشهدا باشند و برای شهدا مراسم برپا کنند، نذری دهند، ایثار و ازخودگذشتگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مکتب سیدالشهدا(ع) به‌گونه‌ای است که همه را در آن مکتب جذب می‌کند و همه را در آن اصلاح می‌کند. اگر مسلمانان توانستند مجلسی را برگزینند که در آن همه مردم حتی کافران نیز جا داشته باشند، ارزشمند خواهد بود، مسیر زینب کبری (س) نیز همین است و اگر مردم مسلمان توانستند عزاداری برپا کنند و مجلس عزا بگیرند و با رفتارها و عملکرد خود بر دیگران اثر داشته باشند و کسانی که با امام حسین (ع) آشنایی ندارند با آمدن به مراسم مذهبی با امامان مظلوم آشنا شدند، مردم اسلام برنده خواهند بود.

خبرنگار : دانش‌آموز: نیلوفر جدیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار